نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست

نجف اشرف در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) خون گریست

مردم مسلمان و مومن نجف اشرف و زائرین در سالروز تاسوعا و عاشورای حسینی در سوگ فرزندان حضرت علی (ع) به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، از شب گذشته و با غروب آفتاب دسته جات عزاداری در حالیکه پرچم های بزرگ و گوناگون با خود حمل می کردند، از شارع امام زین العابدین (ع) به سوی شارع طوسی حرکت کرده و پس از عزاداری در مقابل حرم مطهر حضرت علی (ع) از شارع امام صادق (ع) خارج می شوند .


ایستگاه های صلواتی در عراق از توزیع انواع و اقسام مواد غذایی برخوردار است . بیسکوئیت ، شیرینی ، باسلق ، دهین ، نان شیرمال و ... نیز در کنار غذای نذری به عزاداران داده می شود .


روز تاسوعا و عاشورا در عراق تعطیل رسمی است ، اما برخلاف جمهوری اسلامی ایران صبح ها حرکت دسته جات عزاداری کمتر است و معمولا از ساعت چهار عصر حرکت عزاداران آغاز و تا نزدیکی های صبح ادامه دارد .


کاروان های عتبات دانشگاهیان نیز به صورت فعال در برنامه عزاداری بعثه مقام معظم رهبری که در رواق حضرت زهرا (س) برگزار می شود ، شرکت می کنند.


منبع: لبیک


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران