عزاداران حسینی باید اهداف آن حضرت را دنبال کنند

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، در دهمین گردهمایی دانشجویی نماینده بعثه رهبری در عراق  محبت امام حسین (ع) را از نعمت های بزرگ الهی دانست و گفت : هرکس را خداوند دوست بدارد محبت و دوستی امام حسین (ع) و زیارتش را در دل او قرار می دهد و در ادامه با اشاره به عشق شدید مردم  به  امام حسین اظهار داشت، عاشق را باید به سوی  اهداف  و راه و روش  معشوق هدایت کرد و از اموری که مورد رضایت آن حضرت نیست  جداً باید خودداری نمود در یک‌کلام عزاداران امام حسین  باید  اهداف آن حضرت را دنبال کنند.


وی با بیان اینکه انبیاء برای اصلاح عقیده آمده اند نه  ایجاد عقیده خاطرنشان ساخت ، رسالت دانشمندان و اسلام شناسان آن است که محبان و عاشقان امام حسین  را از مسیر درست به سوی سید الشهدا هدایت کنند و از هر کاری که موجب وهن می گردد برحذر دارند.


نماینده بعثه رهبری در عراق در مورد شیوه عزاداری و اظهار عشق به امام حسین گفت رسم ورسومات زیادی وجود دارد ولی باید مورد رضایت حضرت سیدالشهدا باشد و نقض  غرض حاصل نگردد و موجب خشم معشوق نشود.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به نهضت عاشورا گفت جنگ بین حق و باطل همیشه بوده است وخواهد بود  وهمیشه در نهایت حق پیروز شده  است، هرچند صباحی باطل جولان بزند ولی دولت پایدار از آن حق است همچنان که یزید با همه لشکر و تجهیزاتش امروز نام او را با لعن و نفرین بر زبان می آورند ولی نام حضرت سیدالشهدا را با عظت و شکوه بیان میکنند و برای او عزاداری می نمایند و از اینکه در آن زمان حضور نداشتند تا آن حضرت را یاری کنند غبطه می خورند.


وی از دانشجویان خواست با قلم وبیان درس ها و پیام های عاشورا را  در دانشگاه ها بیان کنند و بدانند عاشورا موجب عزّت و عظمت اسلام بوده و خواهد بود و اگر قیام امام حسین(ع) نبود از دین چیزی باقی نمی ماند.


پس از سخنان نماینده بعثه در عراق روایتگری واقعه عاشور اجرا شد و هدایایی از سوی ستاد عتبات دانشگاهیان به دانشجویان اهدا گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران