برگزاری سومین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در تبریز

سومین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی با حضور تمامی اعضا روز پنج شنبه در محل سالن جلسات شرکت مرکزی عتبات عالیات شهر تبریز برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در ابتدای این جلسه حجه الاسلام و المسلمین ایران نژاد مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و تشکر از اهتمام اعضای کمیته فرهنگی به موضوع اربعین، با اشاره به روایت امام صادق (ع) لا تَدَع زیارَةَ الحُسَینِ بنِ عَلىّ علیه السلام و مُر اَصحابَکَ بِذالِکَ، یَمُدُّ اللّه فى عُمرِکَ و یَزیدُ اللّه فى رِزقِکَ (زیارت امام حسین علیه السلام را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن، که در این صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زیاد مى کند)


وی در ادامه با اشاره به اینکه همه اعضای کمیته باید در فعالیت های فرهنگی چه در ایران و چه در عراق طبق دستورالعملهای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی اقدام، و در فعالیتهای خود وحدت رویه داشته باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین ایران نژاد اظهار کردند: سال گذشته بطور متوسط پنجاه درصد موکب ها دارای مداح و روحانی بودند اما امسال باید سعی کنیم صد در صد موکب ها روحانی و مداح داشته باشند. و امسال سعی می شود یک نفر به عنوان قاری در موکب ها مستقر و یک دوره آموزشی توجیهی برای آنها برگزار کنیم.


ایشان در خصوص ویزای اربعین اظهار داشتند: نمایندگی موقت سفارت عراق در استان مستقر شده اند و از این هفته  آماده صدور ویزا برای ثبت نام کنندگان می باشند. وی با اشاره به برخی از سوءاستفاده هایی که در سال گذشته برای صدور ویزا صورت گرفت، تصریح کرد: در سال جاری باید دستگاه های امنیتی این مهم را رصد کنند تا سوءاستفاده ها در این مورد به حداقل ممکن رسد.


وی با اشاره به شعار امسال اربعین گفت: شعاری که برای اربعین امسال توسط ستاد فرهنگی اربعین انتخاب شده الحسین یجمعنا و قرمز نیز رنگ منتخب مراسم اربعین سال 97 می باشد. و تمام موکب ها و اعضای کمیته ها باید از این شعار استفاده کنند.


مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در استان با اشاره به لزوم تبعیت از قوانین کشور عراق، تاکید کردند باید در این سفر معنوی از موارد اختلاف برانگیز اجتناب کنیم و به مراجع بزرگ دینی عراق و قوانین کشور میزبان احترام بگذاریم.


در ادامه جلسه هریک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برنامه های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ارائه نمودند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران