درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور
درتهران برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور

مراسم بزگداشت سومین سالگرد شهادت غضنفر رکن‌آبادی سفیر اسبق ایران در لبنان و محمدرحیم آقایی‌پور سفیر اسبق ایران در اسلوونی ؛ از شهدای فاجعه منا با موضوع «دیپلماسی مقاومت» عصر روز جمعه (ششم مهرماه) در حوزه هنری برگزار شد. 

 درمراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور از شهدای فاجعه منا که حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و تعدادی از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و سفیر فلسطین در تهران حضورداشتند حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و سردار شعبانی جانشین دانشگاه امام حسین (ع) درخصوص شخصیت این دو شهید و ویژگیهای دیپلماسی مقاومت سخنرانی کردند. 
دراین مراسم که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد گروه سرود نجم الثاقب سرودی با عنوان سفیر انقلاب در شان شهید محمدرحیم آقایی پور و سرودی دیگر با عنوان سفیر مقاومت در شان شهید غضنفر رکن آبادی اجرا کردند. 
درادامه این مراسم آقای صرافان اشعاری در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا قرائت کرد و آقای علی اکبر قلیچ از خوانندگان جوان کشورمان سرودی درخصوص هفته دفاع مقدس و قطعه موسیقایی با عنوان "قرار نبود " در بزرگداشت این شهدا اجرا کرد.
بر پایه این گزارش ، دراین مراسم همچنین تابلوی نقاشی شهید غضنفر رکن آبادی که به همت هنرمند کشورمان محمدمهدی مرزبانی خلق شده بود ، تقدیم پدر شهید رکن آبادی شد. 
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان دراین مراسم با اشاره به اینکه شهیدان رکن آبادی و آقایی پورهیچ گاه فراموش نمی شوند، اظهار داشت: این دو شهید برای همیشه الگو خواهند ماند و زندگی شان  بزرگتر از آن بود که بخواهد با شهادت تمام نشود.
وی به "دیپلماسی مقاومت" عنوان برگزاری این مراسم اشاره کرد و افزود: دیپلماسی مقاومت وابسته به ایدئولوژی و سلیقه خاصی نیست و هر ملتی بخواهد از منابع خود دفاع کند نیاز به این دیپلماسی دارد.
وی گفت: دیپلماسی مقاومت یعنی دیپلماسی غیرساده لوحانه؛ و حضرت امام اصطلاح ساده لوح را در عرصه دیپلماسی برای کسانی به کار گرفتند که پس از پیروزی انقلاب گفتند که ما باید از آمریکا تشکر کنیم که کمک کرد انقلابمان پیروز شود.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید ساده لوحی از دیپلماسی ما فاصله بگیرد و قطعا اگر ساده لوحانه نگاه نکنیم محاصره اقتصادی هم طرحی شکست خورده خواهد شد.
وی اقدام تروریستی در اهواز را نشاندهنده استیصال دشمنان دانست و محاصره اقتصادی را هم تکرار گذشته عنوان و تصریح کرد: قطعا اگر دیپلماسی مقاومت را مدنظر داشته باشیم دشمن ناامید می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه به جایگاه شهید رکن آبادی در میان مردم لبنان اشاره ودیپلماسی مقاومت را سرشار از خلاقیت توصیف کرد و گفت: اگر کسی اهل مقاومت باشد ذهن آزادی دارد و اسیر ترس و دل نگرانی نخواهد بود.
حجت الاسلام پناهیان از شهید رکن آبادی بعنوان الگوی دیپلماسی مقاومت نام برد و اظهار داشت: این شهید در دفاع از منافع مردم بسیار سخت کوش و سخت گیر بود و حاضر نمی شد ذره ای از منافع ملت خود را به بیگانگان بسپارد.
وی افزود: دیپلماسی مقاومت ، دیپلماسی فرهنگی است و از عرصه سیاست به سرعت آثار خود را در عرصه فرهنگ نشان می دهد و جالب است که شهید رکن آبادی را یک شخصیت فرهنگی در لبنان می شناختند.
وی اضافه کرد: شهید آقایی پور نیز پس از سفیر شدنش سلوک ساده زیستانه و زاهدانه ای داشت و در محل سفارت جایی برای نماز و عبادت داشت که ممکن است کسی در آن فضاها به این فکرها نباشد.
وی به توجه شهید آقایی پور به موضوع بیت المال اشاره کرد و گفت: اگر سیره زاهدانه و تفکر مجاهدانه نداشته باشیم نمی توانیم از منافع یک ملت در عرصه دیپلماسی دفاع کنیم و نباید بگوییم در عرصه دیپلماسی دو سلیقه وجود دارد.
سردار شعبانی جانشین رئیس دانشگاه امام حسین(ع) نیز دراین مراسم  به نگرانی دشمن از تبدیل شدن روحیه مقاومت به مدل رفتاری  در آن سوی مرزها اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی گذشته است و اگر رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل به سران مستکبر دنیا پیام می دهد به برکت خون شهداست.
جانشین رئیس دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از فشارها و تحریم های اقتصادی عبور خواهد کرد، افزود : به آینده امیدواریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص شهدای فاجعه منا گفت: خون این شهدا ، آل سعود را سرنگون خواهد کرد.
فاجعه منا، دوم مهر 1394 مصادف با ۱۰ ذی‌الحجه ۱۴۳۶ قمری در مراسم حج تمتع رخ داد که به کشته و مفقود شدن هزار زائر از بیش از 30 کشور جهان انجامید.
بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در این سه سال پیگیر احقاق حقوق خانواده این شهدا بوده اند و حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز در بازگشت از مراسم حج تمتع 97 گفت: درحج امسال با وزیر حج عربستان صحبت شد و اگر این روند استمرار پیدا کند امیدواریم مسئله شهدای مسجدالحرام است به زودی حل شود و در خصوص شهدای منا هم بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.
 




نظرات کاربران