تشکیل شورای علمی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 

شورای علمی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با مشارکت مجموعه ای از اساتید دانشگاهها و نماینده حوزه های علمیه  تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در جلسه هم اندیشی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، شورای علمی این کمیته با هدف سیاست گذاری و راهبری پژوهش ها ، نشست ها و مجامع علمی  تشکیل شد.
این جلسه با حضورحجج الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق ، خانم لاله افتخاری رئیس کمیته بانوان اربعین و جمعی از اساتید و دست اندرکاران مراسم اربعین در دانشگاهها عصر امروز در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد. 
در این جلسه رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین هماهنگی در برگزاری همایش های داخلی و بین المللی درموضوع اربعین ، همکاری های علمی بین دانشگاهها و پشتیبانی از فعالیت های علمی و پژوهشی دردانشگاههای ایران و عراق و برگزاری همایش های مشترک را از دیگر اهداف تشکیل شورای علمی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: در این شورا؛ اساتیدی از دانشگاههای کوفه و کربلا نیزحضور دارند وعلاوه براین دیگر دانشگاههای کشورمی توانند با آن همکاری داشته باشند.
حجت الاسلام اباذری هم دراین جلسه از برگزاری همایش مشترک بین دانشگاههای ایران و عراق خبرداد و خواستار هماهنگی با کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در برگزاری نشست های علمی با دانشگاههای عراق شد.
شرکت کنندگان در این جلسه ، بر لزوم ارائه نظام موضوعات و جهت دهی در تهیه مقالات و پژوهش های علمی درحوزه اربعین تاکید و از اعزام کاروان اساتید علوم انسانی به مراسم اربعین حسینی استقبال کردند. 
برپایه این گزارش ، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با تاکید براینکه کنگره عظیم اربعین نباید به نوحه خوانی و سینه زنی منحصر شود، تصریح کرد: این ظرفیت عظیم فرهنگی و دینی باید حفظ و از آن بدرستی استفاده شود.
وی افزود: برگزاری کنگره های علمی و فرهنگی با مشارکت اساتید و نخبگان و فرهیختگان دو کشور با هدف حفظ و نشر ارزش‌های معنوی  و استفاده از ظرفیت مردمی برای ترویج فرهنگ اربعین در دستور کار این کمیته قرار دارد.
در پایان این جلسه، شرکت کنندگان با اشاره به چالش های موجود و توطئه دشمن برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق ، برحضور باشکوه مردم در پیاده روی اربعین تاکید کردند.
 




نظرات کاربران