پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند

پایگاه های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین مستقر می‌شوند

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بسیج امکانات و آمادگی این وزارتخانه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین اشاره کرد و گفت:درمانگاه‌های ویژه اربعین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مسیر تردد زایران در گذرگاه‌های مرزی مستقر می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ایرج حریرچی عصر شنبه در بازدید از بیمارستان طالقانی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:طبق تقسیم‌بندی ستاد اربعین خدمات‌رسانی به زائران تا گذرگاه‌های مرزی بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و در کشور عراق بر عهده هلال‌احمر است.
وی افزود:تمام امکانات درمانی و خدمات بهداشتی استان‌های خوزستان و ایلام برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین بسیج شده و همانند سال گذشته هیچ مشکلی در ارائه خدمات به زائران نخواهد بود.
حریرچی از زائران اربعین خواست ضمن حفظ سلامتی خود و رعایت نکات بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در پیاده روی اربعین به بهداشت فردی توجه کنند.
وی افزود: زائران حسینی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین حتما از آب بسته‌بندی‌شده و غذای گرم و سالم استفاده کنند واز مصرف سبزیجات و آب غیر بسته‌بندی‌شده اجتناب کنند. 
قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:زائران اربعین امسال نیز در بازگشت توسط گروهای بهداشتی در مرزها از نظر سلامتی مورد ارزیابی سلامت قرار می‌گیرند.
مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق هستند. 
مرز شلمچه در 15 کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد.
اربعین پارسال بیش از یک میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند.
هشتم آبان 1397، روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است. 


| شناسه مطلب: 90631




اربعین سلامت



نظرات کاربران