اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف

اربعین تکامل و تکلیف انقلاب؛ ویژه‌نامه جدید نشریه معارف

صد و پانزدهمین شماره نشریه معارف(شهریور و مهر ۹۷) با ویژه‌نامه «بلوغِ اَشُدّ؛ اربعین تکامل و تکلیف انقلاب» منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، صد و پانزدهمین شماره نشریه معارف(شهریور و مهر ۹۷) با ویژه‌نامه «بلوغِ اَشُدّ؛ اربعین تکامل و تکلیف انقلاب» و با آثاری از مصطفی ملکوتیان، عین‌الله خادمی، سهیل اسعد(ادگاردو روبین)، حسین ارجینی، سیدحسین حسینی، جعفر هزارجریبی، سیداحمد زرهانی، سعید باغستانی، با محسن نصری، داود فیض‌افرا، نیره قوی، علی حسین‌زاده، مهدی امیدی، مصطفی جمالی، حبیب‌اله بابایی، مرتضی شیرودی، ابوذر مظاهری، محمود قیوم‌زاده و حجت‌الاسلام محمد امراللهی منتشر شد.
نشریه معارف، در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران عزیز، این ویژه‌نامه را تقدیم دانشی مخاطبان ارجمند خود کرده است. این ویژه‌نامه در دو بخش کلی «انقلاب اسلامی» با نام «بلوغِ اشدّ» و «صنفی؛ گروه‌ها، استادان، دروس و متون معارف اسلامی» با نام «اربعین معارف» به سامان رسیده است. بخش نخست آن که حجم قابل توجه‌ای از نشریه را شامل می‌شود، به سه عنوان مهم می‌پردازد: الف) آسیب‌شناسی: آسیب‌شناسی ـ نه صرف آسیب‌گویی ـ ماهیت و دستاوردهای انقلاب، با لحاظ بیان چرایی و چگونگی علل به‌وجود آمدن آن‌ها. ب) دستاوردها: بیان تحلیلی نه صرف آماری نتایج و دستاوردهای انقلاب. البته در این قسمت، علاوه بر مباحث کارآمدی نظام، به تأثیر فرهنگی و تمدنی انقلاب اسلامی نیز پرداخته می‌شود. ج) افق‌ها و چشم‌اندازها: که در این قسمت بحث از «آینده انقلاب اسلامی» و «تمدن نوین اسلامی» مطرح شده است. 
عناوین این پرونده عبارتند از: آسیب‌شناسی انقلاب و نقش دولت اسلامی از منظر مقام معظم رهبری؛ «ما» چگونه «ما» شدیم؟ با نظر به نگاه تاریخی؛ سیری در چ‍ال‍ش‌ه‍ای ام‍روز ج‍ام‍ع‍ه م‍ا؛ کامیابی‌ها و ناکامی‌های جمهوری اسلامی ایران، گذری بر مبحث کارآمدی نظام؛ انقلاب اسلامی در کشورهای فطرتاً انقلابی، بازتاب انقلاب اسلامی در کشورهای آمریکای لاتین؛ درآمدی بر کارآمدی نظام در قلمرو زنان؛ تأثیر فرهنگی و تمدنی انقلاب اسلامی در شمال هند (له و کارگیل)؛ تمدن نوین اسلامی؛ کندوکاوی در مهندسی تمدن نوین اسلامی؛ غیریت غربی در فرایند تمدنی جمهوری اسلامی، نظری بر آورده رقابت و کارنامه تمدنی نظام؛ پی‌جوی الگوهای کارآمدی نظام در دوران دفاع مقدس؛ تأملی در آینده ممکن، محتمل و مطلوب انقلاب؛ تازه‌های انقلاب، حکومت و تمدن اسلامی.
در پرونده تخصصی و صنفی «اربعین معارف» مطالب ذیل مطرح می‌شود: حکمت ارائه دروس معارف اسلامی در دانشگاه؛ نیازمندی‌های اثربخشی معارف؛ ضرورت پژوهش مستمر در نتایج دروس معارف؛ متون معارف اسلامی در گذر زمان؛ اخلاق‌پژوهی؛ ضرورت تحلیل نظام‌مند، به بهانه نقد و بررسی کتاب درسی «اخلاق اسلامی»؛ با واحد عمومی، زمینه‌سازی تمدن نوین بعید است! ؛ نگاهی به پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مستقر در قم.
معارف در ادامه با اخبار صنفی و مقالات رسیده پایان می‌یابد. علاقه‌مندان برای تهیه این نشریه می‌توانند علاوه بر تماس حضوری و یا تلفنی با شماره ۰۲۵۳۲۹۱۹۲۱۹ داخلی ۱۱۵، از طریق پایگاه اینترنتی www.maarefmags.ir، فایل متنی html ،pdf و flash نشریه را دریافت کنند.
یادآور می‌شود، صد و پانزدهمین شماره نشریه معارف به مدیر مسئولی میرمجید سیدقریشی و سردبیری سید‌مجتبی مجاهدیان از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در ۹۲ صفحه رنگی منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران