مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود

مجموعه کتب مهاجران الی‎الله رونمایی می‎شود

مجموعه کتب مهاجران الی‎الله ویژه شهدای قرآنی منا در افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم رونمایی می‎شود.

 


 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مهدی شریفی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به انتشار مجموعه کتاب‌های مهاجران الی الله گفت: پس از حادثه دردناک منا در سال ۹۴، در حالی که بیش از یک سال و نیم از فعالیت مجموعه خانواده هنری تبلیغی عقیق می گذشت و با توجه به عمق حادثه تصمیم گرفتیم فعالیت موثری در این عرصه انجام دهیم.
وی افزود: با توجه به ارتباطاتی که با مرکز قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه وجود داشت این بحث مطرح شد و با استقبال این مرکز تصمیم بر آن شد که با هدف معرفی ۵ شهید قرآنی این حادثه تلخ، حرکتی فرهنگی و هنری انجام شود و در این زمینه حمایت هایی نیز از جمله ارتباطات استانی با خانواده های شهدا ازسوی اوقاف صورت گیرد.
وی اظهارکرد: پس از آغار کار و کسب اطلاعاتی از خانواده شهدا و اطلاعاتی که در دست بود یک جلد کتابچه مهاجران الی الله که به شکل روایت داستانی نیز تهیه شده بود ویژه دو شهید منتشر شد.
دبیر مجموعه کتاب های مهاجران الی الله بیان کرد: اوایل سال ۹۵ در مجموعه عقیق بر آن شدیم که این حرکت را از قالب یک کتابچه خارج کرده و با توجه قدم اولیه سعی شد در جهت معرفی و تبیین شخصیت این شهدای قرآنی و با رویکرد هنری، فعالیتی در خور این شهدا انجام شود.
وی گفت: در همین رابطه با توجه به اینکه خانواده هنری تبلیغی عقیق در فعالیت های خود رویکرد حرفه ای هنری را در کنار رویکرد تبلیغی و انقلابی خود حفظ می کند، سعی شد که یک مجموعه کتاب با محوریت پنج شهید و به شکلی کاملا حرفه ای تولید و عرضه شود.
شریفی بیان کرد: به جهت رعایت جوانب حرفه ای تولید این کتاب و اعمال تراز هنری قرار شد که این کتب در سه فاز تولید شود که در فاز اول، تحقیقات میدانی در سه شهر مشهد، یزد و آبادان آغاز شد؛ به همین جهت نیروهای پژوهشی به سه استان اعزام شدند و با خانواده، دوستان، همراهان و اهالی فرهنگ و قرآن و جلسات قرآنی و... این شهرها مصاحبه های تفصیلی انجام شد.
وی افزود: این مصاحبه ها مواد اولیه تولید این آثار بود زیرا برای رسیدن به اثری در خور نمی توانستیم بر اطلاعات موجود در اینترنت و اطلاعات پراکنده تکیه کنیم؛ در تحقیقات نیز با توجه به بضاعت مجموعه سعی شد که جوانبی که برای تکمیل اثر نیاز بود رعایت شود.
وی تصریح کرد: فاز دوم، مرحله نگارش داستانی بود که در این مرحله نیز سعی بر حفظ وزانت اثر بود؛ به همین منظور از داستان نویسان حرفه ای و رزومه دار قمی و شهرستانی که با مجموعه عقیق نیز همراه بودند استفاده شد؛ البته رایزنی های متعددی در این زمینه انجام شد ولی در نهایت نویسندگان این پنج اثر انتخاب شدند و با روحیه و نگاه کاملا جهادی و با نیات مخلصانه با پروژه همراه شدند زیرا اگر این نگاه وجود نداشت قطعا نتیجه مناسبت نیز حاصل نمی شد.
شریفی اظهارکرد: پس از رایزنی های نهایی و تبیین کار، جلد شهید حسنی کارگر به اعظم عظیمی از نویسندگان قوی و جوان مشهدی که صاحب مجموعه داستان کوتاه و از خانواده عقیق است سپرده شد؛ کتاب شهید حسن دانش نیز توسط محمدعلی رکنی از داستان نویسان جوان و قوی قم که برنده جایزده شهید غنی پور نیز شده است نگارش شد.
وی گفت: کتاب ویژه دو شهید آبادانی یعنی شهید فواد مشعلی و شهید محمد سعید سعید زاده نیز توسط امیرحسین معتمد، نویسنده روایت یحیی نوشته شد؛ البته در کتاب مرتبط به شهید سعید زاده مریم حسینی به عنوان نویسنده در این اثر همکاری داشت و برخی ادیت ها و نواقص نیز توسط وی تکمیل شد.
وی افزود: همچنین کتاب مرتبط به شهید امین باوی با عنوان ملا امین توسط علی غبیشاوی از نویسندگان و رمان نویسان کشور نوشته شد.
دبیر مجموعه کتب مهاجران الی الله بیان کرد: در این زمینه سراغ نویسندگان صاحب رزومه رفتیم وسعی کردیم که کارها به شکل هنری و قوی نوشته شود و در همین راستا به حسب رعایت اصول حرفه ای و حفظ هماهنگی و سیاق نگراش و.... بنده نیز به عنوان دبیر با این مجموعه همکاری کردم.
وی گفت: به جهت رعایت اصول حرفه ای سعی مرحله ویراستاری هنری نیز به این اثر اضافه شود؛ پس از رایزنی در زمینه انتشار اثر، توافقاتی با کتابستان معرفت که دارای نگاهی انقلابی و همسو با این مجموعه دارند حاصل شد و این کتاب به شکل مشارکتی منتشر شد.
رونمایی اثر در افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کشور
وی اظهارکرد: قرار بود این اثر با حضور خانواده شهدای منا و در سالروز فاجعه منا با همکاری سازمان اوقاف کشور که انصافا حمایت های معنوی و بعضا مادی خوبی نیز با این اثر داشته است رونمایی شود ولی به دلایل فنی این امر میسر نشد.
وی گفت: در همین راستا مقرر که این اثر در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم که ۱۰ مهر در اراک برگزار می شود و بزرگترین اتفاق قرآنی کشور است با حضور نخبگان قرآنی کشور رونمایی شود. 
دبیر مجموعه کتاب های مهاجران الی الله بیان کرد: پس از رونمایی اثر و پیش از اربعین نیز با حضور نویسندگان و خانواده شهدای قرآنی منا سه محفل تجلیل و معرفی این آثار برگزار می شود.


| شناسه مطلب: 90650




منا



نظرات کاربران