۱۴۰ هزار زائر اربعین در سامرا و کاظمین اسکان می‌یابند

حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین کم و کیف شیوه و تعداد فضای پیش بینی شده برای اسکان زائران اربعین را تشریح کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،به نقل از خبرگزاری شبستان حسن پلارک ،رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین گفت :با توجه به  اینکه بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین به عتبات عالیات اعزام شوند، گفت: بر این اساس اقداماتی برای اسکان زائران تدارک دیده شده است.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش شد برای 50 درصد زائران فضای اسکان ایجاد شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در اربعین 97 نیز به همین میزان فضای اسکان زائران پیش بینی شده است.


صحن حضرت زهرا(س) و عقیله بنی هاشم(ع) میزبان بیش از 75 هزار زائر ایرانی


پلارک با بیان اینکه ظرفیت اسکان حدود 70 تا 75 هزار نفر در طرح توسعه حرم امیرالمومنین(ع) در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) فراهم شده است، ادامه داد: همچنین چندین ساختمان اطراف حرم در اختیار گرفته شده تا بخش دیگری از زائران در آنها اسکان داده شوند.


رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین افزود: در این بین با همکاری ستاد و استانداری تهران مجموعه خدماتی در منطقه سوق العشره با ظرفیت حدود 40 هزار نفر تدارک دیده شده است.


وی با اشاره به اماکن پیش بینی شده برای استراحت زائران در کربلای معلی، تصریح کرد: در سال جاری قسمتی از صحن عقیله بنی هاشم (س) حرم حضرت اباعبدالله حسین (ع) در اختیار زائران قرار می‌گیرد. در این بین عمده زائران در اماکن عمومی مانند حسینیه ها، مدارس، موکب ها و غیره اسکان داده می شوند.


پلارک اظهار کرد: باید یادآور شد حدود 200 هزار نفر توسط نیروهای لقاء الحسین(ع) سازماندهی شده اند که بر اساس نرم افزار تدارک دیده شده به خانه های مردم داوطلب برای پذیرایی از زائران راهنمایی می شوند.


رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به اینکه فضای اسکان حدود 60 تا 70 هزار نفر نیز در سامرا و کاظمین نیز پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: مشکلی برای حضور زائران در این اماکن زیارتی وجود ندارد و مردم همه ساله در سامرا حضور پیدا می کنند. همچنین زائران ایرانی در مسیب هم می توانند استراحت کنند.




نظرات کاربران