جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر برگزار شد

جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهربرگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر روز دوشنبه (9 مهر) با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام مهدی شریفی‌تبارمعاون هماهنگ‌کننده کمیته‌های استانی فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی و سایر اعضای این کمیته، در دفتر امام جمعه بوشهر برگزار شد.
آیت‌الله صفایی بوشهری در این جلسه با بیان اینکه در شرایط امروز باید از آرمان‌ها و ارزش‌های مکتب اسلام استفاده بهینه شود، تصریح کرد :  سفر اربعین می‌بایست با ابعاد تربیت شخصیتی و سلوک حسینی بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت باشد.
وی گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی یک حماسه و طلوع مجدد قیام کربلا و بیعت با امام حسین (ع) و اشاعه فرهنگ حسینی در جهان است و دشمن همواره به دنبال خاموش کردن این مشعل فروزان است.
معاون هماهنگ‌کننده کمیته‌های استانی فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این آئین با اظهار اینکه از سال ۹۳ سازماندهی فرهنگی و آموزشی برنامه‌های مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی زیر نظر بعثه مقام معظم رهبری انجام می شود، گفت: بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث فرهنگی و اعتقادی ویژه زائرین مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی سرلوحه کار بعثه است.
حجت‌الاسلام مهدی شریفی‌تبا با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی یک میراث معنوی برای مسلمانان و سایر ادیان مذهبی است، افزود: حفظ مردمی بودن مراسم اربعین در حین تسهیل‌گری دستگاه‌های حکومتی امری مدبرانه و تعاملی است.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هم در این جلسه با اشاره به اینکه هدف این کمیته بسترسازی کارهای فرهنگی، قرآنی و معارف حسینی جهت موکب های برون مرزی و زائران عتبات عالیات است، اظهار کرد: ۸ کارگروه ویژه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی ۹۷ استان بوشهر تشکیل شده است.


درادامه حیدر ساجدی، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر بر لزوم احترام به سنت‌ها و باورهای مردم عراق و وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد وحجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: مدیریت مجموعه ۱۱ هکتاری زائرسرای زائرحسین ریزی با همکاری اوقاف استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان  پشتیبانی می‌شود و روزانه از ۱۳ هزار زائرحسینی در مرز شلمچه پذیرایی خواهد کرد.
درپایان این جلسه ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر اعلام کرد: محفل ختم و تلاوت قرآن کریم مؤسسات قرآنی بوشهر در ۳ موکب فرهنگی مسیر پیاده روی اربعین حسینی برپا خواهد بود.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران