عاشورا  عرصه تقابل اسلام علوی و اسلام اموی

مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با بیان اینکه عاشورا عرصه تقابل اسلام علوی و اسلام اموی بود، اظهار داشت: اگر کسی امروز جانش را  در راه خدا فدا می کند و در سخ ترین شرایط دینش را نگه می‌دارد، اگر در زمان امام حسین هم بود خود را فدای آن حضرت می کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در همایش احلی من العسل در جمع دانشگاهیان استان فارس و خراسان رضوی در سخنانی با بیان‌ اینکه عاشورا  عرصه تقابل اسلام علوی و اسلام اموی بود، اظهار داشت: امروز نیز تقابل بین اسلام ناب محمدی واسلام آمریکایی وجود دارد و تداوم همان دو جریان فکری  متضاد در عاشورا است .


وی ادامه داد: در کربلا دو جریان فکری و دو فرهنگ وجود داشت، یکی فرهنگ حسینی و دیگری فرهنگ اموی که باهم جنگیدند و این ‌درگیری تا ظهور حضرت حجت ادامه دارد.


حجت الاسلام نجفی روحانی وظیفه امروز ما را تطبیق این زمان با زمان عاشورا دانست  و اظهار داشت: ما باید ببینیم که اگر در سال ۶۱  هجری  قمری بودیم چه می کردیم.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: اگر کسی امروز جانش را  در راه خدا فدا می کند و در سخترین شرایط دینش را نگه می‌دارد، اگر در زمان امام حسین هم بود  خود را فدای آن حضرت می کرد.


وی با بیان اینکه امروز نیز باید خود را با آن زمان بسنجیم و آن کاری که الان امام زمان(عج) می‌خواهد انجام دهیم، گفت: اصحاب امام حسین به دشمن پناهنده نشدند و امام‌خود را یاری کردند، امروز نیز ما با چراغ سبز دشمن و تهدید و تطمیع او نباید گول بخوریم  .


حجت الاسلام نجفی بیان کرد: در این سفر معنوی گریه ها، زیارت‌هایمان و راه رفتن‌هایمان با اهداف امام حسین هماهنگ باشد  .


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری درعراق در ادامه سخنانش بزرگترین ویژگی حضرت ابوالفضل(ع) را گوش به فرمان بودن امام زمانش عنوان کرد و گفت: باید تاریخ سال ۶۱ را با امروز گره بزنیم. اگر ما آن موقع بودیم امام حسین(ع)  را یاری می کردیم ، امروز باید یاری گر امام زمان باشیم.


وی امام حسین(ع)  را وارث همه انبیا عنوان کرد و گفت: واقعه کربلا واقعه بی نظیری است و امام حسین(ع) دردانه خداست چون همه چیزش را  دراه خدا داد.


حجت الاسلام نجفی روحانی افزود: ما آمدیم کنار دریای رحمت الهی خود را  پاک کنیم و در کشتی نجات امام حسین(ع) سوار شویم .


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران