اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است

اربعین، منازل همدانی‌ها در اختیار زائران حسینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از برگ‌های زرینی است که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسیده است، گفت: هر جا که مردم حضور داشته باشند کارها به خوبی و درستی انجام می‌شود بنابراین باید برنامه‌های اربعین نیز با محوریت مردم برگزار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام علی دشتکی سه‌شنبه 10 مهر در جلسه مسئولان ایستگاه‌های صلواتی اربعین استان همدان، با بیان اینکه جبهه استکبار تمام تلاش خود را برای کمرنگ شدن فرهنگ عاشورا انجام داد اما به نتیجه نرسید، افزود: براساس مستندات مراسم عاشورا و تاسوعای امسال از نظر کیفی و کمی با سال گذشته قابل مقایسه نبود.


وی با بیان اینکه قشر جوان حضور فعالی در دهه محرم و مساجد داشتند، اظهار کرد: مبلغان برای اعزام به ایستگاه‌های صلواتی داخل و خارج کشور آمادگی لازم را دارند.


دشتکی با بیان اینکه مردم همدان در ایام اربعین منازل خود را در اختیار زائران حسینی قرار می‌دهند، گفت: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای آشنایی بیشتر زائران با اهداف قیام امام حسین(ع) تدوین شده است.


رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان نیز با بیان اینکه ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی از روز پنج‌شنبه، ۵ مهرماه آغاز شده است، گفت: از زمان آغاز ثبت‌نام تا کنون 2 هزار همدانی برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.


محسن ساغرچی با بیان اینکه نمایندگی سفارت عراق در همدان مستقر شده است، افزود: روادید اربعین ۷۲ ساعت پس از ثبت‌نام به زائران تحویل داده خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته 13 هزار نفر از استان در سایت سماح ثبت‌نام کردند، گفت: حق‌بیمه و خدمات درمانی نیز مبلغ 20 هزار تومان است به طوریکه 11 هزارتومان بابت بیمه، 5 هزار تومان هلال‌احمر و حق‌الزحمه دریافت روادید نیز 14 هزار تومان است.


وی با بیان اینکه هزینه صدور روادید مبلغ ۴۰ دلار است که معادل ریالی آن با نرخ مصوب بانک مرکزی با رقم ۸ هزار و ۵۰۰ تومان از طریق درگاه بانکی سامانه دریافت می‌شود، عنوان کرد: مردم و زائران حسینی به خورش قیمه احتیاج ندارند و ایستگاه‌های صلواتی بیشتر باید در زمینه فرهنگی فعالیت کنند.


جانشین پلیس‌راه استان همدان نیز از کاهش 23 درصدی تصادفات اربعین در سال گذشته خبر داد و گفت: با همکاری ایستگاه‌های صلواتی امسال نیز شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.


 سرهنگ سعید اسماعیلی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته 83 فقره تصادف در استان رخ داد، افزود: از این تعداد 9 فقره تصادف منجر به فوت 17 نفر شده است.


وی با بیان اینکه 72 فقره تصادف جرحی در ایام اربعین سال گذشته رخ داده است، عنوان کرد: در ایام اربعین سال  گذشته میزان وقوع تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه در سال 95، 23 درصد کاهش داشته است.


اسماعیلی با بیان اینکه توقف راننده‌ها در مسیر برگشت از عراق کمتر است، ادامه داد: موقعیت مکانی ایستگاه‌های صلواتی با پلیس راهنمایی رانندگی هماهنگ شود تا امسال نیز شاهد کاهش تصادفات در این ایام باشیم.


| شناسه مطلب: 90695




اربعین همدان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران