پیاده روی اربعین بزرگترین نمایش اقتدار وعزت  اتحاد است  

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق درگردهمایی روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات عالیات تصریح کرد: پیاده روی اربعین بزرگترین نمایش اقتدار وعزت  اتحاد است . 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی،حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در گردهمایی روحانیان ومداحان با تاکید بر لزوم هشیاری زائران مخصوصاً در ایام اربعین حسینی گفت: دشمنان مردم عراق و ایران به تفرقه افکنی هستند و از اتحاد و انسجام مردم این دو کشور ناراحت و عصبانی می شوند.


وی افزود پیاده روی اربعین بزرگترین نمایش اقتدار و عزت اتحاد دوستداران امام حسین (ع)است.  


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مردم عراق را مهمان نواز توصیف کرد و گفت: این مردم در ایام اربعین حسینی با هرچه در توان دارند خالصانه از عزادارن اربعین حسینی پذیرایی می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد. 


وی  با استناد به آیات قرآن کریم، وحدت بین مسلمانان را یکی از مهمترین دستورات الهی برشمرد و اظهار داشت: مسلمانان باید باهم متواضع و مهربان  باشند اما در مقابل دشمنان اسلام سخت و با آنان ستیز کنند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق اقتدار و عزت مسلمانان را در گرو وحدت و همدلی خواند و دشمن ستیزی را شرط حیات و استقلال برشمرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ثمره وحدت و ایمان و اطاعت از ولایت فقیه بود و امروز باید این سه عامل پیروزی تداوم داشته باشد زیرا شرط وحدت شرط بقا نیز می باشد.


وی  پیاده روی  اربعین را  بزرگترین نمایش اقتدار و اتحاد محبین اهل بیت  عنوان کرد و اظهار داشت: پیاده روی اربعین بزرگترین سفره غذایی مادی و معنوی است که در کشور عراق برگزار می شود و چنیین مراسمی در عالم نظیر ندارد و واقعاً بی بدیل است.


حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به مهر و مجبت و اخلاصی که در مراسم اربعین تبلور پیدا می کند گفت: این مراسم دشمنان را مأیوس  و مسلمانان را دلشاد می کند و فضای اخوت و برادری را حاکم می سازد.


وی  شعار مراسم اربعین  امسال را  شعاری بسیار مناسب و پر معنا  عنوان کرد و گفت: شعار «الحسین یجمعنا » واقعاً شعار مناسبی است و حقیقت دارد و در طول تاریخ  نام امام حسین (ع) موجب اجتماع و وحدت عاشقان اهل بیت شده است و جلسات روضه عزاداری در محرم و صفر مخصوصاً در عاشورا و اربعین خود  بهترین گواه بر آن است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران