خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است

خدمت به زوار اربعین، تقرب به خدا و اهل بیت است

نشست هم اندیشی و توجیهی با موکب داران و روحانیون موکب های تبریز صبح امروز(پنج شنبه) جهت ارائه خدمت رسانی هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی با حضور موکب داران و روحانیون موکب ها در محل سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در ابتدای این نشست حجه الاسلام و المسلمین ایران نژاد مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان تبریز ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین و روحانیون موکب ها، از فعالیتهای صورت گرفته در خصوص برنامه های کمیته فرهنگی آموزشی استان گزارشی ارائه دادند.


وی در خطاب به موکب داران، خدمت به زوار اربعین را تقرب به خدا و اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد خدمت کردن به زائرین هم کمتر از زیارت نیست و این خدمت رسانی در موکب ها  قابل وصف نیست.


وی همچنین در خصوص ترویج اقامه نماز در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: اقامه نماز یکی از مهمترین پیام های نهضت عاشوراست . امام حسین(ع) آخرین نماز خود را اول وقت ، به جماعت و در مقابل دیدگان همه اقامه نمودند و تمام این اعمال نشان دهنده اهمیت اقامه نماز است.


ایران نژاد، رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: احترام به جایگاه و منزلت مرجعیت و حفظ شئونات دولت و ملت عراق از سوی شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین ضروری است.


مسئول کمیته فرهنگی آموزشی استان آذربایجان شرقی مردم‌محوری را مشخصه اصلی مراسم اربعین عنوان کرد و گفت: دولت در این زمینه نقش هماهنگ کننده را بر عهده دارد و کار اصلی باید توسط مردم انجام شود.


وی افزود: باید زمینه جلب مشارکت‌های مادی و معنوی و کمک‌های داوطلبانه مردم در این مراسم فراهم شود.


ایران نژاد خاطر نشان کرد: با مشارکت شهرداری تبریز بسته های فرهنگی در خصوص مسائل بهداشتی، امنیتی، بایدها و نباید های سفر اربعین تهیه گردیده و در بین زائرین اربعین حسینی توزیع خواهد شد. همچنین با همکاری شرکت مخابرات استان پیامک های کوتاهی برای زائرین اربعین حسینی در این خصوص ارسال خواهد گردید.


در پایان نشست هر یک از مسئولین و روحانیون موکب ها نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن مراسم بزرگ اربعین حسینی ارائه نمودند.




نظرات کاربران