آیت الله محسن قمی معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری :

ایران و عراق دارای رابطه ای عمیق در دین، فرهنگ و اقتصاد هستند

​​​​​​​حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری در گردهمائی روحانیون و مداحان عتبات عالیات مسئولیت روحانیون در معرفت افزایی زائرین را مسئولیتی خطیر خواند و تأکید نمود روحانیون می بایست با رفتار، کردار و گفتار شایسته خود زائران و به خصوص جوانان را شیفته مکتب اهل بیت نمایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، آیت الله محسن قمی، معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری، در گردهمائی روحانیون و مداحان عتبات عالیات، ضمن تأکید بر لزوم بیان شیوا، رسا و موجز توسط روحانیون، سفر کربلا را همانند کلاس درسی دانست که شاگردان آن با میل و رغبت وافر در این کلاس حاضر می شوند و روحانیون باید از این فرصت بی نظیر برای نهادینه کردن معارف دینی در زائرین، حدأکثر استفاده را ببرند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام عظمای ولایت ارتباط با جوان ایرانی که، آگاه، با معرفت، بصیر، سیاسی و اهل تحلیل است؛ و از همه بالاتر با ایمان است ، از معرفت دینی برخوردار است، ایمانش هم ایمان عمیقی است؛ البته احتیاج دارد که تغذیه معنوی و فکری دائمی شود و می بایست ابزارها و فعالیتها و کارهای فرهنگی باید در اختیار جوانان قرار بگیرد.


وی در ادامه توصیه کرد روحانیون خوشفکر که به عنوان سفیران و مبلغین فرهنگی و نیز دانشگاهیان مؤمن باید در مقابل ایمان جوانان احساس مسئولیت کنند .


در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بهجتی با اشاره به بایدها و نبایدهای سفر به چند توصیه اخلاقی پرداخت و بر لزوم تکریم زائرین اشاره کرد و گفت با زائرین باید با حسن خلق و خوشرویی برخورد نمود و آنها را در اماکن زیارتی همراهی کرد.


در بخش پایانی جلسه نیز حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق به پرسشهای حاضرین پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران