750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند  750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند  750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند  750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند  750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند  750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند  750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند 

750 روحانی از خراسان رضوی زائران اربعین را همراهی می کنند 

درهمایش مسئولان کمیته فرهنگی اربعین خراسان رضوی اعلام شد این کمیته  750 روحانی به مراسم اربعین اعزام می کند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مسئولان کمیته فرهنگی اربعین خراسان رضوی با هدف هم اندیشی و هماهنگی بهتر در اتخاذ تصمیمات ، دردفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گردهم آمدند.  
دراین جلسه حجت الاسلام والمسلمین احمری مسئول بعثه استان پس از استماع نظرات مسئولان شهرستانها اظهارداشت : مسئولیت اصلی ستاد اربعین درکشور برعهده وزارت کشور است و دراستانها  استاندار مسئول ستاد اربعین بوده و رسالت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در استانهایی که دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری دارند به عهده مسئول بعثه است و در استانهایی که دفتر بعثه وجود ندارد مسئول این کمیته سازمان تبلیغات است .
وی یادآور شد سال گذشته کمیته فرهنگی اربعین استان 500 روحانی به عتبات اعزام کرد وامسال برنامه ریزی شده این تعداد به 750 نفر افزایش یابد که تعداد 500 نفر آنها آموزشهای لازم را دیده اند .
آقای احمری افزود: اعزام روحانی به عتبات با روشهای ذیل انجام می شود: اول – برای موکبهایی که درعراق هستند روحانی درنظرگرفته می شود.
دوم – برای شبه کاروانها (یعنی افرادی که به صورت گروهی قصد اعزام دارند) اگر تعداد آنها بیش از 30 نفر باشد روحانی درنظرگرفته می شود.
سوم – دراماکنی که محل تجمع زائران درعراق است نظیر مسجد کوفه ، مسجد سهله و ..  روحانی حضور می یابد.
علاوه براین ها دراتوبوسهایی که اعزام زائران از مرز ایران تا شهرهای مقدس عراق را برعهده دارند هرکدام یک روحانی مستقر می گزدد.   
وی افزود: شهرداری مشهد تعداد 900 پاکبان را برای بهداشت محیط زائران اربعین اعزام می کند و همراه با این افراد 11 روحانی نیز از کمیته فرهنگی اربعین استان اعزام می گردند.
مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان در ادامه اظهارداشت : برای کاروانهای اتباع خارجی که از ایران اعزام می شوند نیز روحانی درنظرگرفته می شود. از طریق جامعه المصطفی و نیز اوقاف استان نیز تعدادی روحانی  همراه با زائران ارعین خواهند بود.
آقای احمری از مسئولان کمیته فرهنگی اربعین شهرستانها خواست با نهادهای شهرستان که اسامی آن دراختیار آنها قرارگرفته ارتباط برقرار کنند و فعالیتهای منسجمی را تا قبل از اعزام کاروانها برای اعزام منسجم تر زائران اربعین داشته باشند تا به خواست خدا شاهد برگزاری یک مراسم با شکوه اربعین در مسیر عتبات باشیم .
این گزارش حاکی است مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و معاونت امور استانهای تبلیغات اسلامی درکشور دراین همایش مطالبی را جهت همکاری هرچه بهتر نهادهای فرهنگی شهرستانها با کمیته فرهنگی اربعین بیان کردند.
شایان ذکراست بعثه استان خراسان رضوی نمایدگان خودرا در شهرهای زیارتی نجف ، کربلا ، سامرا و کاظمین در ایام اربعین مستقر خواهد کرد.


| شناسه مطلب: 90740




اربعین مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران