سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد

سومین جلسه کمیته فرهنگی چهارمحال وبختیاری برگزار شد

سومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان چهارمحال وبختیاری روز گذشته به ریاست فرماندار شهرکرد و با حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات فرمانداری شهرستان شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عبدالعلی ارژنگ در این جلسه با بیان اینکه بحث اربعین به دلیل انعکاس حرکت اباعبدالله (ع) اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: کار امام حسین (ع) باید جهانی شود تا زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) آماده شود.


حجت‌الاسلام و المسلمین مسلم اسماعیلی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  با بیان اینکه بحث اربعین یکی از مسائل مهم دنیای اسلام و تشیع است، گفت: اربعین مخصوص امام حسین(ع) است و برای هیچ فرد دیگری در دنیا حتی ائمه اطهار نیز چنین مراسمی برگزار نمی‌شود.


وی با بیان اینکه در دنیای اسلام بحث حج، نماز جمعه، نماز عید فطر و قربان از جمله مراسماتی است که به صورت تجمع انجام می‌شود، تصریح کرد: مراسم حج با آن عظمت که ۳ میلیون نفر شرکت می‌کنند با مشقت اداره می‌شود.


اسماعیلی ادامه داد: مراسم اربعین با عظمت برگزار می‌شود اما مستکبرین مانند آمریکا و عربستان صعودی نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد و با حرکاتی مانند اتفاقات بصره و تبلیغاتی در فضای مجازی می‌خواهند اربعین را تحت تاثیر قرار دهند.


وی با بیان اینکه باید آحاد مردم برای شرکت در مراسم اربعین تشویق و دعوت شوند، خاطرنشان کرد: این مراسم آسیب‌هایی دارد که باید شناسایی شود و به حداقل برسد.


حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حرکت اربعین توجه عالمیان را به خود جمع می‌کند، دشمنان از این موضوع مطلع هستند و چون نمی‌توانند جلوی این حرکت عظیم را بگیرند در تلاش هستند با ایجاد شبهات فرهنگی اربعین را به خطر اندازند.


وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تا آخرین لحظه بحث هدایت را انجام دادند، بیان کرد: توجه به ابعاد فرهنگی اربعین از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، اجرای برنامه‌هایی برای پاسخ به شبهات مردم در باب اربعین لازم است.


در ادامه جلسه حجت‌الاسلام البرز رئیسی با بیان اینکه زائران حتما باید با گذرنامه و ویزا برای خروج از کشور اقدام کنند، گفت: ثبت‌نام سفر اربعین از طریق حج و زیارت و دفاتر مربوطه انجام می‌شود.


مسؤول ستاد عتبات و امور مساجدچهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه مردم با داشتن گذرنامه می‌توانند به صورت هیأت یا در قالب گروه‌های مختلف در این مراسم عظیم شرکت کنند.


وی با اشاره به اینکه موکب‌های استان برای پذیرایی از زائران از تاریخ ۲۷ مهرماه تا ۸ آبان ماه برقرار هستند، گفت: موکب ۲۸۵ در نجف اشرف و موکب ۱۳۳۳ در کربلای معلی آماده خدمت به زائران می‌باشد.




نظرات کاربران