مرگ ؛ مرحله ای گریزناپذیر از زندگی بشری است

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به به آیات قرآن کریم درخصوص مرگ تاکید کرد: تعیین مرگ بعنوان یک مرحله گریز ناپذیر از زندگی بشری ، امتحان است. 

به گزارش خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد مظلومی که امروزدرجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری سخن می گفت، افزود: زمان و مکان مرگ بدست انسان نیست اما کیفیت و مسیر بدست اوست و می تواند انتخاب کند که در چه راهی و چگونه بمیرد.


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به آیه 21 سوره جاثیه " أَمْ حَسِبَ الَّذِینَ اجْتَرَحُوا السَّیِّئَاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ کَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَاءً مَحْیَاهُمْ وَمَمَاتُهُمْ سَاءَ مَا یَحْکُمُونَ - آیا آنان که مرتکب اعمال زشت و تبهکاری شدند گمان کردند رتبه آنها را مانند کسانی که ایمان آورده و نیکوکار شدند قرار می‌دهیم تا در مرگ و زندگانی هم با مؤمنان یکسان باشند؟ حکم آنها اندیشه بسیار باطل و جاهلانه‌ای است " ، اظهار داشت: خداوند می فرماید مرگ افراد با هم تفاوت دارد و انسان چون می تواند نوع و مسیر مرگش را انتخاب کند ، خداوند بر اساس آن ما را امتحان می کند که چه مسیری را برای پایان دادن به زندگی انتخاب می کنیم. 
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درادامه به آیه 102 سوره آل عمران " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ - ای اهل ایمان، از خدا بترسید چنانچه شایسته خدا ترس بودن است، و نمیرید جز به دین اسلام " اشاره کرد و با بیان اینکه انسان از زمان مرگ خود آگاه نیست ، تصریح کرد: اگرمی خواهیم مسلمان بمیریم باید مسلمانانه زندگی کنیم و انتخاب زندگی درمسیر حق ، زمینه آن را برای ما فراهم می کند.
 


| شناسه مطلب: 90789




مظلومی تواصی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران