عشق و ایثار در پیاده روی اربعین انسان را به یاد زمان ظهور حضرت حجت(ع) می‌اندازد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در همایش احلی من العسل در جمع زائران دانشگاهی خارج از کشور با اشاره به اهمیت و آثار سازنده فردی و اجتماعی و موج آفرین  پیاده روی اربعین گفت عشق و ایثار در مراسم اربعین حسینی انسان را به یاد زمان ظهور حضرت حجت (ع) می اندازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در همایش احلی من العسل در جمع زائران دانشگاهی خارج از کشور در سخنانی گفت که مسافرت به دو صورت هوایی و زمینی صورت می‌گیرد. در مسیر زمینی باید پیچ و خم های زیادی رد کنی و سختی زیادی محتمل شوی اما طی مسیر هوایی راحت تر و سریع‌تر است.
وی ادامه داد: سفر معنوی نیز دو نوع سفر آسمانی و زمینی است. در سفر معنوی زمینی بهره کمتری نصیب انسان می‌شود ولی اوج  سفر معنوی سفر آسمانی است.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی بیان کرد: اگر باران نمی آمد و خورشید از آسمان نمی‌تابید، زمین خشک و بی‌حاصل بود. 
وی گفت: زمینی ها خیلی محدود هستند اما کسانی که آسمانی هستند راحت‌ترند.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با عنوان اینکه این سفر نیز باید عرشی باشد نه فرشی، اظهار کرد: به گفته امام معصوم آن کسی که از روی معرفت امام حسین(ع) را زیارت کند مانند آدمی است که خدا را زیارت کرده است. اگر این حرکت آسمانی شد مسیر انسان‌ها را عوض می‌کند.
وی ادامه داد: آنهایی که آسمانی زندگی می‌کنند زندگی شیرین و آرامی دارد و اگر زندگی انسان آرام شد، عاقبت بخیر می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی با بیان اینکه وقتی انسان در قالب ماده باشد زوال پذیر است ولی وقتی مجرد شد مانند روح انسان زوال پذیر نیست، گفت: وقتی وارد حرم امام حسین می‌شوید باید حضورتان آسمانی و با دل باشد تا به جایی پرواز کنید که از فرشتگان برتر شوید. سعی کنیم در این سفر با افق بالای فکری و اندیشه ای باشیم.
وی جریان شناسی را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید برای دانشگاهیان برشمرد و بیان کرد: باید شما جامعه مهدوی را در کربلا ببینید و در راستای آن قدم بردارید.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: امام حسین(ع) برای سرنوشت بشیریت تمام زندگی اش را دارد و اگر اسلام ناب و علوی بر جهان حاکم بود ما مشکلات امروز در جهان اسلام را نداشتیم و لذا اگر عاشورایی فکر کنیم این مشکلات از بین خواهد رفت.
باید اینجا برای سرنوشت خود فکر کنیم و زندگی خود را بر اساس زندگی و سیره امام حسین(ع) مهندسی کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی دانشگاهیان خارج از کشور را بهترین سفیر اهل بیت در کشورهای محل تحصیل برشمرد و گفت شما می‌توانید اندیشه مهدوی را نشر دهید و این فکر را در سراسر دنیا متبلور کنید.
وی در ادامه با بیان آثار سازنده فردی و اجتماعی مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: عشق و ایثار در مراسم اربعین حسینی  انسان را به یاد زمان ظهور حضرت حجت (ع) می اندازد و این مراسم در جهان نظیر ندارد. اگر شما اربعین به عراق بیایید خواهید دید مردم عراق چگونه از زوار و میهمانان امام حسین(ع)پذیرایی می کنند و عشق وایثار درپیاده روی اربعین حسینی انسان را به یاد زمان ظهور حضرت حجت (ع) می اندازد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران