طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر

طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شد-تصاویر

طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله در شهر کوفه آغاز شده است و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، مسجد «سهله» از مشهورترین مساجد اسلامی است که در قرن اول قمری در نزدیکی مسجد کوفه ساخته شده و از مساجد منتسب به حضرت ولیعصر (عج) امام دوازدهم شیعیان است.
در بخش‌های مختلف صحن مسجد، محراب‌هایی ساخته شده که به نام پیشوایان دینی نامگذاری شده است، از جمله مقام امام صادق (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت ادریس (ع) و حضرت خضر (ع).
شکل هندسی مسجد سهله با طول ۱۴۰ متر، عرض ۱۲۵ متر و مساحتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع تقریبا مستطیل است. صحن مسجد به ابعاد ۱۲۵ و ۱۴۰ متر با دیواری به طول ۲۲ متر است. در هر یک از اضلاع چهارگانه دیوار، برج‌های نیم‌دایره‌ای ساخته شده و در میانه ضلع شرقی دیوار، مناره‌ای به ارتفاع ۳۰ متر وجود دارد.
مسجد سهله در شرق نجف، یعنی در شهر کوفه قدیم قرار دارد. این مسجد در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی حرم امام علی(ع) با زاویه ۳۷ درجه و ۲ کیلومتری شمال غربی مسجد کوفه با زاویه ۵۳ درجه است.
هم‌اکنون به همت متولیان مسجد سهله و کمک‌های مردمی، طلاکاری گنبد و گلدسته‌های مسجد سهله آغاز شده است و این روند تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.




نظرات کاربران