توصیه های  آیت الله مدرسی  برای مراسم پیاده روی  اربعین حسینی

آیت الله سید محمدتقی مدرسی در دیدار بامسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق ضمن تاکید براخوت و برادری مردم ایران و عراق، اظهار داشت: غربی ها و بد اندیش ها درصدد ایجاد تفرقه بین ایران و عراق و دو ملت همسایه هستند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند لذا باید کاملاً مراقب بود  و مردم را خوب توجیه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، در این دیدار حجت السلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی بعثه در عراق گفت : تلاش بر آن داریم که زائرین بتوانند حداکثر استفاده معنوی و معرفتی را از این سفر ببرند.


آیت الله مدرسی نیز درسخنانی با اشاره به اینکه دین اسلام فناپذیر نیست ، اظهار داشت: ما مرهون شعائر ابا عبدالله حسین(ع) و هیئت ها و مراجعی هستیم که ما را به این شعائر دعوت کردند و خدا را شاکریم که در این راه قرار گرفته ایم.


این مرجع تقلید شیعیان عراق با اشاره به مراسم با شکوه عاشورای امسال در ایران و عراق افزود: توقع برای اربعین امسال نیز به همین صورت است و رشد تکیه ها و مجالس عزاداری سیدالشهداء در ایران نشاندهنده عشق روزافزون مردم به سیدالشهداء است.


وی گفت: زمانی که غربی ها ما را با مشکلات روبرو می کنند تا شاید ما از دین اسلام دست برداریم نتیجه برعکس دارد و توجه ما به اهل بیت و ائمه بیشتر می شود و کسانی که در این قصه ها نگران شده و خودشان را می بازند ظاهراً ملت ما را خوب نشناخته اند ضمن اینکه خودشان را هم نشناخته اند اینطور نیست که ما دین و نظام و کشورمان را که برخواسته از همین دین و فرهنگ است رها کنیم .


آیت الله مدرسی افزود: امسال غربی ها و بد اندیش ها درصدد ایجاد تفرقه بین ایران و عراق و دو ملت همسایه هستند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند لذاباید مراقب بود و مردم را خوب توجیه کرد.


وی با اشاره به برپایی بیش از 1000 موکب ایرانی در موسم اربعین 97 اظهار داشت: فعالیت افراد و خادمان باید بگونه ای باشد تا میان زائران ایرانی و عراقی تمیز قائل نشده و به همه خدمت نمایند.


وی ارتباط بین شیعیان ایران و عراق در سفرهای زائران دو طرف و استقبال و پذیرایی از یکدیگر را سرمایه بسیار بزرگی برای دولت و دو ملت ایران و عراق دانست تا بتوانند توافق نموده و مسائلی همچون لغو روادید در موسم های خاص صورت پذیرد.


وی با اشاره به وجود بروکراسی های موجود در بحث اخذ روادید به ویزای شینگن کشورهای اروپایی اشاره کرد و ایجاد بسترهای مناسب برای اخذ روادید الکترونیکی و اینترنتی را مفید و لازم دانست.


آیت الله مدرسی درادامه علما و مداحین را به اهتمام بیشتر درخصوص اشاعه فرهنگ عاشورا و اخلاق و آداب و سیره امام حسین (ع) فراخواند و گفت: زائران در ایام اربعین و طی پیاده روی از نجف تا کربلا روحیه ای آماده برای پذیرش اینگونه مسائل دارند.


وی محوریت نهضت امام حسین (ع) را مسئولیت و مسئول بودن خواند و افزود: در قرآن کریم در سوره نجم و اسراء به مسئول بودن انسان ها اشاره شده و از محورهای قرآن نیز مسئول بودن است ، این طور نباشد که مال اندوزی و احتکار موجب ضرر و زیان بعد از مرگ انسان شود. شیعه حسینی این طور عمل نکرده و اینگونه مسائل نیز باید واضح و رسا و با قلم درشت گفته شود.


وی اظهار داشت: سینه زنی و پیاده روی و یا هر شعیره ای از شعائر راه رسیدن به امام حسین است و انسان باید در این راه حسینی شود تا زمانی که باز می گردد رنگ و بوی حسینی گرفته و نسبت به خویش و خانواده خود و همسایگان احساس مسئولیت کند و صبغه و روح حسینی داشته باشد.


وی در پایان با اشاره به آیه قرآن که می فرماید:" وَجَعَلْنَا بَعْضَکُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَتَصْبِرُونَ " نیاز انسانها را به یکدیگر بیان نمود و  روابط برادرانه میان ایران و عراق و افغانستان و سایر کشورهای مسلمان همسایه را ضروری دانست.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران