خدمت بی مرز برای زائران حسینی

با کارگاهی در بیرجند آشنا شدیم که در آن تعدادی از بانوان بیرجندی برای خدمت به زائران امام حسین(ع) مشغول فعالیت بودند.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از ایکنا از خراسان‌ جنوبی، با فرارسیدن اربعین حسینی، سیل زائران اباعبدالله الحسین(ع) از گوشه‌گوشه دنیا به سمت بارگاه ملکوتی آن امام سر از تن جدا روانه می‌شوند.


در این زمان، افرادی هستند که با خدمت به زائران امام حسین(ع) برای خود اجری اخروی می‌خرند، اجری که دنیا و آخرت آنان را تضمین می‌کند.


در راه امام حسین(ع) هرکس به طریقی عاشقی می‌کند، یکی با رفتن به کربلا، یکی با اطعام عاشقان اباعبدالله(ع) و آن دیگری با خدمت به زائرین امام حسین(ع).


با کارگاهی در بیرجند آشنا شدم که در آن تعدادی از بانوان بیرجندی به خدمت به زائران امام حسین(ع) مشغول بودند. آن‌ها حدود ۵ هزار بالشت را برای عزاداران حسینی در مسیر کربلا آماده کرده بودند.


احمدی، یکی از بانوان این کارگاه در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در راهپیمایی اربعین به دلیل تعداد زیاد زائران در هنگام شب بالشت به اندازه کافی نبود و زائران مجبور بودند پتو زیر سر خود بگذارند و به خاطر سرمای هوا از داشتن پتو محروم می‌ماندند.
این بانوی بیرجندی ادامه داد: سال گذشته که این وضعیت را دیدیم، من و تعدادی از بانوان تصمیم گرفتیم تا برای زائران تعدادی بالشت تهیه کنیم تا آنان در هنگام شب خواب راحتی داشته باشند.


خدمت بی مرز برای زائران حسینی/ اینجا خستگی معنا ندارد


خدمت در راه امام حسین(ع) افتخاری که نصیب هرکس نمی‌شود


احمدی خدمت به زائران اباعبدالله(ع) را خدمت به امام حسین(ع) و خدمت به راهی که او بنیان نهاد دانست و افزود: خدمت در راه امام حسین(ع) افتخاری است که نصیب هرکس نمی‌شود.


عزت تلواری، یکی دیگر از بانوان در حالی‌ که پشت میز چرخ خیاطی نشسته بود و در حال دوختن بود نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: تمام این کارها و فعالیت‌ها برای رسیدن به یک آرزو است و آن ظهور امام زمان(عج) است.


وی بیان کرد: در روزهایی تعداد بانوان فعال در این کارگاه به ۴۰ نفر می‌رسد و هر فردی با هر نیتی در این کارگاه تنها به عشق راه امام حسین(ع) فعالیت می‌کند.


این بانوی بیرجندی با بیان خاطره‌ای ادامه می‌دهد: مادر بارداری برای فرزندش یکی از این بالشت‌ها را از کارگاه خرید، چراکه عشق امام حسین(ع) در دل‌های مؤمنان ریشه دوانده است.


گرم صحبت بودیم که صدای اذان در کارگاه پیچید، تمام بانوان مشغول وضو گرفتن شدند و بر سر سجاده عشق در کارگاهی که عطر حسین(ع) در آن جاری بود شروع به نماز خواندن کردند.


خدمت بی مرز برای زائران حسینی/ اینجا خستگی معنا ندارد


ابتکار دیگر این بانوان تهیه کیسه‌هایی برای کفش‌های زائران بود. 


با آنان خداحافظی کردم در حالی که با خود فکر می‌کردم راه امام حسین(ع) در کربلا بسته نشده و این راه تا ابد باز است و جاذبه‌ای دارد که عاشقان بسیاری را تا سال‌ها که هیچ، بلکه تا قرن‌ها به سوی خود می‌کشاند.


لینک گزارش تصویری را اینجا ببینید.


| شناسه مطلب: 90854




اربعین



نظرات کاربران