آیت الله نوری همدانی:

اربعین مانور بزرگ در برابر عرصه باطل، قوی‌تر و باشکوه‌تر و با وحدت بیشتر برگزار شود

جمعی از مسولان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با آیه الله نوری همدانی از مراجع عظام در بیت معظم له در قم دیدار کردند.  در این دیدار حجت الاسلام احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گزارشی از اهم فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته و برنامه های فرهنگی و آموزشی اربعین ۹۷ را ارایه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار مسؤولان فرهنگی ستاد اربعین، با اشاره به بیدارگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا، بر لزوم شناساندن اهداف اهل بیت(ع) به جهانیان تأکید کرد و گفت: اربعین مانور بزرگی از قدرت اسلام است و کسانی که مسلمان نیستند نیز در این مراسم حضور دارند و باید از این فرصت ناب نهایت استفاده را انجام داد.


وی برنامه عظیم اربعین را مانوری بزرگ در برابر ظلم، استکبار و صهیونیسم دانست و افزود: حرکت پر شور و خروش عاشقان امام حسین(ع) و اجتماع ۳۰ میلیونی در کربلا مانور حقی در برابر عرصه باطل عبری، غربی و عربی است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برنامه اربعین باید منظم تر و با وحدت بیشتر برگزار شود و عظمت بیشتری پیدا کند و با اشاره به بایکوت رسانه های غربی اظهار داشت: رسانه های غربی اربعین و عظمت آن را منعکس نمی کنند.


وی ادامه داد: ما باید عظمت اربعین و این مانور حق را در رسانه ها منعکس کنیم تا دنیا عظمت و هدف سیدالشهدا(ع) را بداند و مانور عظیم شیعیان را ببیند، هیهات منالذله هدف و شعار سیدالشهدا(ع) بود که باید در امت اسلامی جاری باشد.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در مظاهر اربعین مانند پرچم ها باید از شعارهای عاشورا و کربلا استفاده و هدف عاشورا برجسته شود، ابراز داشت: دوام و استمرار انقلاب در گرو بزرگداشت عاشورا است.


وی عنوان کرد: کاروان های قم هم باید با مناطق دیگر فرق داشته باشد چون از مرکز جهان تشیع و حوزه های علمیه است که منشا انقلابی بزرگ علیه استبداد و و استکبار شده است.


این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمن از مانور قدرت و عظمت اربعین نگران و ناراحت است، وحدت ایران و عراق باید حفظ شود تا شاهد برگزاری برنامه اربعین در بهترین شکل خود باشیم.


وی اضافه کرد: دولت ایران باید هرچه در توان دارد مساعدت و کمک کند تا زائران سفر راحت تری داشته باشد.


در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: برنامه های فرهنگی و آموزشی و تبلیغی اربعین حسینی بر اساس سه اصل تکریم مردم عراق به عنوان میزبان زایران و تقویت مرجعیت عراق و احترام به حاکمیت دولت عراق با محوریت موکب ها و با هماهنگی موسسه ها و گروهها ی عراقی  طراحی  شده و در حال اجراست.


حجت الاسلام احمدی بیان داشت: امسال بیش از سه هزار مبلغ و مبلغه ساماندهی و با همکاری موکب داران اعزام می شوند. همچنین بیش از بیست گروه از گروههای نمایش آیینی و تئاتر  با همکاری حوزه هنری و دهها قاری ممتاز با همکاری اتحادیه تشکل های قرآنی کشور و ۶۰ راوی و مربی کودک و نوجوان برای اجرای برنامه‌ها متنوع سازماندهی و اعزام می شوند. 


حجت الاسلام احمدی تولید دهها محصول فرهنگی و آموزشی در قالب های متنوع  با رویکرد توجیه عمومی و فرهنگ سازی و نیز بر نامه ریزی برای برپایی صدها مراسم با اعزام ۴۰ سخران و مداح ممتاز کشور و مساعدت و فرهنگ  سازی در اجرای طرح نیابت شهدا از دیگر اقدام های کمیته فرهنگی و آموزشی برشمرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران