ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد

ویزای جعلی اربعین همچنان قربانی می‌گیرد

در حالی که دو هزار و ۵۰۰ دفتر رسمی سازمان حج و زیارت، ۲۰ کنسولگری عراق و دفاتر پلیس +۱۰ به صورت قانونی در حال صدور ویزا هستند، مردم همچنان قربانی ویزای جعلی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ماموران کلانتری ۲۰۸ تهران جنوب موفق به بازداشت دو جاعل ویزای کشور عراق به همراه چهار هزار ویزای جعلی شدند. این مسئله در حالی رخ داده است که عملاً مشکلی در دسترسی به مراکز قانونی دریافت ویزای اربعین وجود ندارد و مردم به راحتی با ثبت‌نام در سامانه سماح از منزل شخصی خود و یا با مراجعه به دو هزار و ۵۰۰ دفتر رسمی سازمان حج و زیارت، ۲۰ کنسولگری عراق و دفاتر پلیس +۱۰ می‌توانند به صورت قانونی ویزا دریافت کنند.
از سوی دیگر قیمت ویزای اربعین نیز به صورت ثابت و اعلام شده ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان است. اما علی‌رغم تمام اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته متأسفانه مردم همچنان قربانی دریافت ویزای جعلی اربعین می‌شوند.


سودجویان معمولاً با استقرار در مکان‌های عمومی از جمله مساجد یا پایانه‌های مسافربری اعلام می‌کنند که ویزای اربعین را برای مردم تهیه می‌کنند و افراد معمولاً به صورت گروهی پاسپورت‌های خود را به این افراد می‌دهند.


این مسئله بیشتر به این دلیل رخ می‌دهد که مسئولان اربعین در تلاش برای سهل‌کردن ثبت‌نام اربعین حسینی هستند و این سهل‌کردن به حدی در رسانه‌ها برجسته شده است که مردم به راحتی به افرادی که مدعی ارائه ویزای اربعین هستند اعتماد می‌کنند. در این شرایط وقتی فردی ادعا می‌کند که ویزای اربعین را با تخفیف بیشتری تهیه می‌کند، مردم هم استقبال بیشتری می‌کنند.


اما علاقه‌مندان به زیارت اربعین تنها باید از مراکز اعلام شده یعنی دفاتر رسمی سازمان حج و زیارت، پلیس +۱۰، چهار کنسولگری رسمی و ۱۶ کنسولگری موقت عراق تهیه کنند.


ایکنا


| شناسه مطلب: 90879




اربعین ویزا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران