مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد

مرز مهران امکان تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از آمادگی امکانات و زیرساخت لازم در پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته این مرز ظرفیت تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نورالله دلخواه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از گذرگاه مرزی مهران آماده است ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده در ورودی شهر و پایانه مرزی مهران افزود: یکی از مشکلات سال های گذشته نبود پارکینگ ناوگان عمومی و اتوبوس بین شهری بود که در این خصوص کارهای مناسبی برای رفع مشکلات این حوزه انجام شده است. 
دلخواه به پیش بینی افزایش تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تدارکات کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائرین عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده خواهد شد. 
وی مرز مهران را اولین مرز پرحجم از نظر خروج و ورود زائران اربعین حسینی معرفی کرد و یادآور شد: با همراهی و کمک دستگاه های استانی نقاط ضعف موجود در پایانه های تا قبل از اربعین برطرف می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به میزان تردد زائران در نیمه نخست سال جاری تصریح کرد: در این مدت یک میلیون و 500 هزار زائر از مرز بین المللی مهران (ورود و خروج) به عتبات عالیات سفر کرده اند.
وی با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، یادآور شد: پایانه مهران بیش از 100 گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایلام تاکید کرد: برنامه ریزی شده حداکثر پنج ثانیه زمان برای پذیرش گذرنامه هر زائر صرف می شود تا سهولت در تردد زوار فراهم شود.
وی افزود: روزانه ظرفیت تردد تا 185 هزار زائر در پایانه مرزی مهران در نظر گرفته شده و هیچ گونه مشکلی در این راستا وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود. 
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از 2 میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند. 


| شناسه مطلب: 90888




اربعین مرزمهران



مطالب مرتبط

نظرات کاربران