هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین

هشدار‌های پیشگیرانه پلیس ایلام به زائران اربعین

جانشین انتظامی استان ایلام گفت : در شهر مهران وهمه‌ی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده تا از حضور زائران فاقد مجوزهای قانونی در مرز مهران جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،  سرهنگ «حسن کاظمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: استان ایلام توفیق پیدا کرده به واسطه اربعین حسینی(ع) ماموریتی خطیر را چند سال است به صورت جدی به انجام می‌رساند و افتخار خدمتگذاری به زائران اباعبدالله را کسب کرده است.


وی گفت: نیروی انتظامی به واسطه تنوع ماموریت‌ها ، ماه‌ها قبل از اربعین به تکاپو افتاده و تا امروز در حوزه‌های مختلف انتظامی فعالیت‌های زیادی انجام شده که مهمترین آن  سازماندهی نیروها در زمینه‌های مختلف مخصوصاًحوزه ترافیکی به عنوان یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار در بحث خدمتگذاری به زائران عزیز است.


جانشین انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تیم‌های مختلف ترافیکی هم در حوزه‌های برون‌شهری و هم در حوزه‌های درون‌شهری سازماندهی شده‌اند و برنامه و ساز و کار فعال شدن برخی از آنها به زودی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: برخی از این فعالیت‌ها از قبل آغاز شده است.


وی با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت زائران، اقدامات مختلف و متنوعی در حوزه‌های پلیس‌های تخصصی مانند پیشگیری، آگاهی ، اطلاعات و عملیات گذرنامه‌، پشتیبانی و بهداری انجام شده است، ادامه داد: در حوزه عقیدتی سیاسی امسال موکبی برپا خواهد شد و به زائران خدمات تخصصی ارائه خواهد کرد.


کاظمی تصریح کرد:  در شهر مهران و همه‌ی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده تا از حضور زائران فاقد مجوزهای قانونی در مرز مهران جلوگیری شود که برای این کار هم اطلاع‌رسانی‌های لازم و هماهنگی‌های لازم با ادارات و ارگان‌های دولتی ذیربط انجام شده است.


جانشین انتظامی استان ایلام ادامه داد: در تعاملاتی که با مسئولان کشور عراق انجام گرفته این کشور هم اصرار دارد افرادی که بدون مدارک قانونی به عراق بروند قطعاً با آنها برخورد خواهد شد.


کاظمی گفت: در عراق با زائرانی که مواد مخدر به همراه داشته باشند برخورد خواهد شد و مجازاتی که در کشور عراق برای این جرم در نظر گرفته شده بسیار شدیدتر از ایران است و از زائران می‌خواهیم از حمل مواد مخدر پرهیز کنند چون در این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.


وی از هموطنان خواست قبل از مراجعه به مرز مهران حتما مدارک قانونی را تهیه کنند و تصریح کرد: قطعا همکاران ما در ورودی‌های استان ایلام از ورود این افراد جلوگیری می‌کنند و با هماهنگی‌هایی هم که  با استان‌های مختلف کشور انجام شده، بنا است از حرکت افراد فاقد مجوزهای لازم از مبدا جلوگیری شود و برای این مقصود، گیت‌های مختلف کنترلی در سراسر کشور دایر خواهد شد.


جانشین انتظامی استان با تاکید بر اینکه در استان ایلام این کنترل‌ها شدید و در زمان‌های مختلف در گیت‌ها و در معابر ورودی استان مدارک زائران کنترل خواهد شد، گفت:  زائران یقین داشته باشند امسال در مهران ویزا صادر نخواهد شد.


کاظمی از رانندگان خواست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و حتی‌المقدور در طول روز رانندگی کنند و شب در توقف‌گاه‌ها حتماً استراحت کنند و زمانی که وارد شهر مهران می‌شوند خودرو خود را در پارکینگ‌های شناسنامه‌دار پارک کنند.


وی با بیان اینکه قصد ما این است که خدمات بیشتر و بهتری به زائران قانون‌مند ارائه شود و این اطمینان را می‌دهیم اگر همه قانون‌مند باشند معطلی در مرز مهران وجود نخواهد داشت، توصیه کرد: زائرانی که قصد سفر به عتبات دارند، سفر خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند چون قطعاً ازدحام جمعیت مشکلاتی را برای آنان به وجود خواهد آورد.


جانشین انتظامی استان ایلام از رائرانی که به عتبات مشرف می‌شوند خواست در برگشت هم به صورت ناگهانی به مرز مهران هجوم نیاورند و چند روزی تحمل کنند و به آرامی و سر فرصت به مرز برگردند.


کاظمی درباره مدت توقف زائران اربعین در کشور عراق، تصریح کرد: ویزا برای زمان محدودی صادر شده و اگر زائران بیشتر از زمان قانونی بمانند قطعاً از طرف دو کشور با برخوردهایی مواجه خواهند شد.


| شناسه مطلب: 90889




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران