همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند

همه برای رسانه ای شدن اربعین تلاش کنند

مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن از نزدیکی حوزه علمیه قم و نجف و حضور ایرانیان درعراق به شدت ناراحت است و دائم در صدد اختلاف قومیتی، مذهبی و عرب و عجم است، چون می داند اگر جریان اربعین به این صورت پیش رود، دنیا را در خود غرق خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری امشب در نشست علمی که باموضوع «نقش اربعین در ژئوپلتیک شیعه و همگرایی امت اسلامی» که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، به طرح چند سؤال در مورد اهمیت اربعین پرداخت و گفت: رهبر انقلاب در دیدار چند روز قبل فرمودند« چرا دنیای امروز به اربعین نیازمند است؟. اربعین چه ویژگی دارد که غرب اجازه رسانه ای شدن آن را نمی دهد؟ در این سال های اخیر چه اتفاقی افتاده که حضور ایرانی ها در اربعین برای دستگاه های امنیتی بیگانه پر اهمیت شده است؟.


مسئول مرکزارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: برای پاسخگویی به این سؤالات، باید ابتدا به تبیین جایگاه اسلام درقرون اخیر بپردازیم.


مدیر عامل خبرگزاری حوزه عنوان کرد: دلیل اول این که دنیای اسلام در شرایط حساس قرار دارد و امروز شاهد این اتفاق هستیم که قدرت های شرق و غرب عظمت خودشان را از دست داده اند.


وی افزود: دلیل دیگر بیداری مردم دنیا در مقابل ظلم و جبهه استکبار است. بسیاری از حکومت های منطقه و خاورمیانه که مرکز حکومت جبهه استکبار بودند، به وسیله موج بیداری اسلامی که انقلاب امام راحل درمنطقه ایجاد کرده، درهم کوبیده شده و از بین رفتند.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: دلیل دیگر، پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در مسائل مختلف علمی و نظامی در مقابل غرب است. امروز ایران کشوری است که در عرصه بین الملل به قدرت لازم برای کنترل کشورهای منطقه رسیده است.


مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: دلیل دیگر، پیشرفت های عظیم دنیا در مسائل مجازی و تکنولوژی و شکست مرزهای عقیدتی است. امروز شبکه «پرس تی وی» در همه دنیا تحریم می شود؛ چرا تحریم می کنند؟ چون می دانند، اگر شبکه پرس تی وی به فعالیت خود در دنیا ادامه دهد، بسیاری از حقائق دنیا را برای مردم مشخص می کند، نقاب از چهره زشت استکبار برخواهد داشت. 


وی افزود: امروز دنیا از حالت دو قطبی به چند قطبی خارج شده و اسلام توانسته در این دنیا خود نمایی کند.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: امروز بشر از تمدن های موجود خسته شده و دنبال تمدن جدید است که دارای خصوصیاتی چون اجتماع بین انسانیت و خدا، اجتماع عدالت،  پیشرفت و معنویت، اجتماع بین حرکت مردمی و...است.


مسئول مرکز امور ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: بشر امروزی به دنبال تمدنی است که بتواند خلأ های موجود را از بین ببرد.


مدیر عامل خبرگزاری حوزه عنوان کرد: انقلاب اسلامی تمدنی است که توانسته این مرزهای عقیدتی را درهم بشکند و قلب های آزادی خواهان را دربرابر جبهه استکبار بیدار کند.


وی افزود: یکی از تمدنهایی که توانسته بشر را به خود جذب کند، اربعین است، اربعین دارای ویژگی های خاصی چون حضور جمعیت 20 میلیونی، فرا زمانی، فرا فرقه ای، فرا ادیانی، فرا دنیایی و جهانی، برطرف کننده همه نیازهای بشری درموضوعات مختلف پوشاک، غذا، اخلاق، انسانیت، خلاقیت، اسکان، خدمات درمانی و اجتماعی است.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: اربعین اتفاقی است، اگر درست بفهمیم عالم را تکان خواهد داد؛ چون اربعین با هدف متعالی و الهی انجام می شود.  


مسئول مرکز امور ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: اربعین در زمانی کوتاه، نشان می دهد آنچه شیعه و قرآن ارائه می دهد، حق و درست است و تنها فرهنگ و تمدنی که می تواند به بشر آرامش دهد، اسلام ناب است.


مدیر عامل خبرگزاری حوزه عنوان کرد: اما چرا این همه هجمه علیه اسلام ناب است، چون این جریان توانسته با بسیج مردمی معروف به حشدالشعبی، یک جریان نظامی تروریستی به نام داعش را که غرب برای حکومت 25 ساله طراحی کرده بود، در طول 3 سال درهم بشکند. 


وی افزود: مکتب اهل بیت(ع) دارای نظریه ولایت فقیه است، این نظریه مختص به ایرانی ها نیست؛ بلکه دارای منابع و ریشه قرآنی و نبوی است و درهمه مناطق ریشه کرده است به همین دلیل دشمن نمی تواند عظمت و بزرگی ولایت فقیه و دین را تحمل کند.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: امروز در عراق جریان شیعی و اربعین توانسته بسیاری ازقلب ها را به سمت شیعه و اسلام ناب جذب کند.


مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن از نزدیکی حوزه علمیه  قم و نجف، مراجع تقلید ایران و عراق، رهبران دینی و حضور ایرانیان درعراق به شدت ناراحت  است و دائم در صدد اختلاف قومیتی، مذهبی و عرب و عجم است، چون می داند اگر جریان اربعین به این صورت پیش رود، دنیا را در خود غرق خواهد کرد.


مدیر عامل خبرگزاری حوزه عنوان کرد: همه این مسائل می طلبد روحانیون، مبلغین با هوشیاری بیشتر در اربعین حسینی شرکت کنند و با تمام تلاش به گسترش و رسانه ای شدن اربعین بپردازند.


| شناسه مطلب: 90909




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران