استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین

استقرار ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،افندی‌زاده، نماینده شهرداری تهران در جلسه هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات جابه جایی زائران از مرز مهران به عراق از طریق شهرداری تهران صورت می‌گرفت، گفت: امسال نیز برنامه‌ریزی‌ها وکارهای مقدماتی انجام شده و ارائه خدمات شهرداری تهران در مراسم اربعین منوط به مصوبه شورای شهر تهران است. در صورتی که شورای شهر تثبیت کند که شهرداری نیز می‌تواند در مراسم اربعین حضور داشته باشد این آمادگی در شرکت حمل و نقل وجود دارد که اقدامات لازم را در خصوص سفر اربعین انجام و خدمات ارائه دهد.به گفته وی امروز عصر میزان اتوبوس‌ها و سایر اقدامات شهرداری تهران اعلام خواهد شد.


در ادامه این جلسه نماینده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز درخصوص اقدامات انجام شده این سازمان برای سفر اربعین گفت: در خصوص حمل و نقل بار و مسافر مجموعه اقدامات گسترده‌ای در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد و مسئولیت آن بر عهده این سازمان است، تاکنون نیز جلسات متعددی نیز برگزار شده است.


وی ادامه داد: مجموعه اقدامات گسترده‌ای در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه صورت گرفته و اقداماتی برای بحث ایمنی و بسترسازی مناسب برای روان‌سازی ترافیک نیز انجام شده است از جمله پیگیری احداث باند ایلام به مهران و تعمیر و بازسازی روشنایی محورها، تعمیر حفاظ و گاردریل‌های منتهی به مهران.


او با اشاره به حمل و نقل مسافر نیز در این ایام گفت: حمل و نقل مسافر از مجموعه اقدامات و هماهنگی‌هایی است که با مسئولان مختلف از جمله دفتر حمل و نقل سازمان حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم اقدامات مناسبی را در این ایام ارائه دهیم.


در ادامه این نشست حاج اسماعیلی مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان حمل و نقل عمومی جاده‌ای گفت: 14 هزار و 181 اتوبوس، 21 هزار و 320 مینی‌بوس و 26 هزار سواری در آماده‌باش کامل هستند.


وی ادامه داد: مصوبات در مورد رعایت ایمنی بر اساس سنوات گذشته انجام شده و نزدیک به 80 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای یعنی 12 هزار دستگاه انواع اتوبوس مینی‌بوس و سواری در این مدت در این شبکه فعال هستند.


در ادامه عبداللهی مدیر کل عمران شهری وزارت کشور در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسائل زیرساختی گفت: از جمله اقدامات ما تقویت زیرساخت‌های موجود و تکمیل آنها و کمک به زیرساخت‌هایی است که از سال گذشته وجود داشته است.


وی با بیان اینکه هزینه پارکینگ‌ها به شورای ترافیک هر استان سپرده شده و تا پایان هفته اعلام خواهد شد گفت: دو سال پیش در مرز مهران به دلیل بارندگی مشکلات عمده‌ای در پارکنیگ‌ها ایجاد شد اما در حال حاضر در مرز مهران، شلمچه و چذابه اقداماتی در خصوص بهبود وضعیت پارکینگ‌ها صورت گرفته است.


وی ادامه داد: 140 هکتار پارکینگ در مرز خسروی ایجاد شده است که متاسفانه فرصت آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای این پارکینگ‌ها وجود نداشته و نگرانی ما بیشتر در مرز خسروی است که در صورت بازگشایی ممکن است با مشکلاتی در خصوص پارکینگ‌ها مواجه شویم.


در ادامه این نشست محمدی نماینده وزارت بهداشت گفت: طی ۵ ماهه امسال ماموریت های ترافیکی اورژانس ۳۴۴ هزار ماموریت بوده که ۹ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.


وی ادامه داد: تعداد مصدومان نیز در این مدت حدود ۳۸۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.


نماینده وزارت بهداشت درخصوص اقدامات اربعین نیز خاطرنشان کرد: امسال حدود ۹۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۵ اتوبوس آمبولانس و ۱۰ بالگرد اورژانس در اربعین خدمات ارایه می کنند.


ایلنا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران