در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود

در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود

نماینده بعثه رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان بر لزوم بصیرت و دشمن شناسی تأکید کرد و مراسم پیاده روی اربعین را موجب افزایش بصیرت خواند و افزود  برخلاف میل دشمنان امروز اتحاد و انسجام بسیار محکمی بین ملت عراق و ایران به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در گردهمایی روحانیون و مداحان با اشاره به حدیثی گفت : در پیاده روی اربعین در هر قدمش هزار حسنه داده می شود.


وی گفت روحانیون و علما نقش بسیار بزرگی در معرفت افزایی و بصیرت بخشی به زائران دارند و بدون شک حضور آنان بین جمعیت آثار بسیار مثبت و اثرگزاری خواهد داشت.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین عنوان داشت: امام حسین (ع) آخرین قطره خون خود را در راه خدا برای نجات بشریت از ضلالت و جهالت  داد و اگر قیام امام حسین (ع) نبود امروز از اسلام واقعی هیچ اثری  باقی نمانده بود.


وی از روحانیون خواست تلاش کنند که زوار را کاملاً توجیه نمایند تا همگی با اخلاص  و هوشیاری کامل در پیاده روی اربعین اهداف امام حسین (ع) را پیاده نمایند.


نماینده بعثه رهبری در عراق با اشاره به اهمیت نماز جماعت و نماز روز عاشورای امام حسین (ع) تأکید کرد باید بر حضور زائران در نمازهای جماعت اول وقت سفارش شود و فضیلت آن برای آنان بیان گردد.


وی غذای موکب های اربعین حسینی را غذای تبرکی خواند و گفت : باید مراقب بود که اسراف صورت نگیرد که خیلی مذمت شده حرام است .


گفتنی است در بخشی از این برنامه حجت الاسلام والمسلمین بهجتی مسئول نمایندگی بعثه در شهر کربلا به بیان بایدها و نبایدهای این سفر پرداخت و برنامه های فرهنگی بعثه را مکمل برنامه های فرهنگی روحانیون کاروان ها دانست و گفت برنامه صبح ها در حرم امام حسین(ع) و شب ها در حرم حضرت عباس (ع) و ظهر ها در خیمه گاه برای زوار بسیار مفید است لذا روحانیون و مداحان محترم زائرین را نسبت به حضور در آن ها ترغیب نمایند.


در پایان نیز پرسش هایی مطرح گردید که نماینده بعثه در عراق به آنها پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران