سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد

سخنران حرم امام حسین(ع): دین شناسی و غیرت دینی به حبیب بن مظاهر مقام داد

حجت الاسلام والمسلمین صابری انصاری با بیان ویژگی بعدی حبیب بن مظاهر نگران بودن وی نسبت به عاقبت به خیری مردم بود تا جایی که پیش از جریان عاشورا او با گروه های مختلف زیادی که قصد جنگ با حضرت را داشتنابراز داشت : انسان باید در زندگی برای عاقبت به خیری مردم نگران بوده و تلاش کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی برای زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.


در این مراسم که جمع زیادی از زائران ایرانی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین صابری انصاری به ایراد سخنرانی پرداخت و در معرفی صفات حضرت حبیب بن مظاهر اظهار داشت: ایشان فردی اهل قرآن و متکی به رضای الهی بود.


سخنران بعثه رهبری عنوان کرد: از جمله شاخصه های ایشان که در کلام امام حسین(ع) نیز به چشم می خورد دین شناس بودن او است؛ حضرت در نامه خود به حبیب فرمودند «از حسین بن علی به مرد فقیه» به این معنا که انسان اگر با ظرافت های دین که مهمترین آنها بحث امامت است آشنا باشد از طریق حق و حقیقت خارج نمی شود.


وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان عنوان کرد: ایشان می فرماید: «مؤمن تمام وجودش ذکر و یاد خدا است»، همچنانکه سکوت حبیب، سخن گفتنش و تمام شئونات زندگی ذکر خدا بود و تمام وجودش را ذوب در امام حسین(ع) کرده بود.


حجت الاسلام والمسلمین صابری انصاری ابراز داشت: ویژگی بعدی حبیب بن مظاهر نگران بودن وی نسبت به عاقبت به خیری مردم بود تا جایی که نقل می کنند پیش از جریان عاشورا او با گروه های مختلف زیادی که قصد جنگ با حضرت را داشتند صحبت و آنها را موعظه می کرد و گاهی نیز هشدار می داد، بنابراین انسان باید در زندگی برای عاقبت به خیری مردم نگران بوده و تلاش کند.


وی با اشاره به غیرت دینی به عنوان ویژگی دیگر حبیب بن مظاهر خاطرنشان کرد: اصحاب امام حسین(ع) تا پای جان پای امام زمان(عج) خود ایستادند، خوب است ما نیز روزها از خودمان این سؤال را بکنیم که چه مقدار پای امام زمان(عج) ایستاده ایم و آیا در مسیر ایشان هستیم یا نه.


در ادامه این مراسم، آقای رضوان فر مداح بعثه رهبری به مرثیه سرایی و روضه خوانی پرداخت و در پایان نیز مراسم سینه زنی زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) برگزار شد.


در این مراسم علاوه بر زائران ایرانی و غیر ایرانی، جمعی از مسؤولان بعثه رهبری از جمله حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بهثه رهبری در کشور عراق و بهجتی نماینده بعثه رهبری در شهر کربلا نیز حضور داشتند.


گفتنی است، مراسم سخنرانی و روضه خوانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسین(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران