آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی

آیین باشکوه بدرقه خادمان اربعین حسینی ازحرم مطهر رضوی

مراسم بدرقه کاروان بزرگ خادمان اربعین حسینی با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر امام رضا علیه السلام برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد در این آیین باشکوه که با همکاری مشترک کمیته فرهنگی اربعین ، آستان قدس واستانداری استان برگزارشد گروه کثیری از خادمان اربعین حسینی متشکل از خادمان موکبها ، روحانیون همراه آنها ، پاکبانان اعزامی شهرداری مشهد به عتبات ، جمعی از  خدام حرم مطهر رضوی ،  و دهها نفر از  خدمتگزاران حماسه اربعین حسینی از دستگاه‌های مختلف حضورداشتند.


دراین مراسم شرکت کنندگان با پرچمهای سرخ وپیشانی بندهای " ان حب الحسین یجمعنا " واهتزاز آنها جلوه ویژه ای به مراسم داده بودند.


در این مراسم معنوی که با مداحی آقای مهدی رسولی و یکی از مداحان معروف عراقی  همراه بود، خادمان اربعین حسینی از کنار پنجره فولاد امام رضا(ع) تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولان بدرقه شدند.


آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دراین آیین باشکوه  طی سخنانی اظهارداشت:  امسال اربعین در اربعین است و اربعین حسینی(ع) با چهلمین سالگرد و اربعین انقلاب خمینی(ره) مقارن شده است و این تقارن پرمعناست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: راهپیمایی اربعین و حضور میلیون‌ها انسان دلداده امام حسین(ع) از همه ملت‌ها، گویش‌ها و اقلیم‌ها در این راهپیمایی، جلوه مهم جبهه متحد مقاومت علیه استکبار جهانی است.
وی تصریح کرد: راهپیمایی عظیم اربعین کار اراده مردم است. حق گرایی، حق خواهی و بصیرت مردم و ملت‌ها این راهپیمایی عظیم را در کربلا رقم می‌زند.
وی اربعین را تجلی‌گاه اراده صمیمانه مردم دانست و اضافه کرد: هیچ‌نهاد و سازمانی این عظمت اربعین را خلق نکرده است جز اراده مردم، هیچکس مردم را راهنمایی نکرد جز بصیرت مردم، وقتی اراده و بصیرت مردم به امری که «حق» است تعلق پیدا کند جهان را تغییر خواهد داد و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را محدود کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به خدام اربعین حسینی عنوان کرد: شما صرفاً برای بزرگداشت حماسه‌ای که در گذشته اتفاق افتاده حرکت نمی‌کنید بلکه مقدمه‌ساز حماسه‌ای هستید که در آینده اتفاق خواهد افتاد و آن ظهور است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عنوان کرد: هر قدم شما یک حج و یک عمره ثواب دارد این یعنی شما غرق نور می‌شوید و نور معنویت عزت آفرین و قدرت آفرین است؛ نور فقط لطیف کننده روح نیست آثار دیگری هم دارد هم قوت قلب می‌آورد و هم بصیرت در اندیشه.
وی تأکیدکرد: فهم منطق چرایی پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نشان می‌دهد حضور همه جانبه مردم ایران در راهپیمایی امسال، به انزوای دشمن و عظمت امت اسلام و ایران منجر خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تحلیل و بررسی اتفاقات چهل سال گذشته، نشان می‌دهد نقطه کانونی هجمه دشمنان، در هر مقطعی، حمله به مهم‌ترین مزیت‌ها و افتخارات در آن مقطع است، گفت : هرجا مزیت و نقطه قوتی برای انقلاب اسلامی وجود داشته، دشمن تلاش کرده است آن مزیت را مورد حمله قرار دهد. تمرکز امروز جبهه استکبار بر ایجاد شکاف میان مردم ایران و عراق است چون از این اتحاد سیلی خورده است.
 وی گفت: براساس گزارش‌های مقامات مسئول و با وجود شرایط نامناسب اقتصادی، نام نویسی زائران  استان برای زیارت اربعین از سال گذشته بیشتر شده و احتمالاً در روزهای آینده به عدد بالاتری خواهد رسید؛ این موضوع نشان می‌دهد علی‌رغم مشکلات اقتصادی مردم اجازه نمی‌دهند این راهپیمایی بزرگ بی‌رونق شود و ان‌شاءالله راهپیمایی اربعین امسال بیش از سال‌های گذشته رونق خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همه باید به تسهیل حضور مردم عاشق در مراسم راهپیمایی اربعین کمک کنیم، من از اقدام اخیر بانک مرکزی در کاهش هزینه‌های اخذ ویزا تشکر می‌کنم. همه بخش‌های دولتی و حاکمیتی با همه امکانات باید به صحنه بیایند و موانع افزایش حضور مردم در این مراسم را از سر راه بردارند.
 تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هرچه برای اربعین خرج شود و امکانات ایجاد شود، سرمایه گذاری است، عنوان کرد: جامعه نیاز به سرمایه معنوی دارد و این سرمایه‌های معنوی آرامش می‌آورد و تلاش مؤمنین را دوصد چندان می‌کند. سفر اربعین با سفرهای تفریحی خیلی متفاوت است؛ نه فقط به دلیل ارزش معنوی آن، بلکه بخاطر آثار و برکات اجتماعی آن.
وی با بیان اینکه به اینکه متمکنین از مردم عزیز هم برای حضور بیشتر محرومین در این راهپیمایی کمک کنند، اظهار کرد: رونق بیشتر پیاده روی اربعین، بهترین محل و زمان نذر و ایثار برای دستگاه حسینی است. زیارت اربعین هویت بخش است، وقتی انسان خود را در این جمعیت انبوه و سرشار از ایمان و اخلاص می‌یابد تازه به هویت خود که عضویت در امت با شکوه اسلام است پی می‌برد و به آن افتخار می‌کند.
  حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در هیچ کجای جهان امکان ندارد چنین حماسه‌ای خلق شود و این آغاز پیروزی حق و پایان دوران جولان باطل است.


معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم گفت  :  آستان قدس رضوی امسال نیز مانند سال‌های گذشته چهار موکب را در شلمچه، کربلا، کاظمین و سامرا خواهد داشت و با حضور بیش از ۲۰۰ خادم بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی خواهند کرد


شایان ذکر است خادمان اربعین حسینی که به کشور عراق اعزام می شوند   قرار است خدماتی از جمله  خدمات فرهنگی  و نیز خدماتی نظیر اسکان، تغذیه، کمک های امدادی و بیمارستانی، رفت و روب معابر و خدمات شهری را در مسیر نجف به کربلا و شهرهای زیارتی عراق به زائران ارائه کنند.


این گزارش حاکی است :   خدام اربعین حسینی  با اهدای پرچم متبرک رضوی از کنار پنجره فولاد صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی  به سوی عتبات بدرقه شدند. دراین مراسم علاوه برتولیت آستان قدس رضوی ، استاندار و مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان و جمعی از مدیران و مسئولین ادارات حضورداشتند.


 


 


 


 




نظرات کاربران