آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید

آمار ثبت نام کنندگان مراسم اربعین حسینی به یک میلیون نفر رسید

دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی: امار ثبت نام کنندگان از ۹۲۵ هزار نفر عبور کرده و به شدت در سه روز اخیر استقبال زائران رشد پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،مرتضی آقایی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات و دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین افزود : امیدواریم همزمان با رشدی که در سامانه سماح اتفاق می افتد، دریافت روادیدمان را به همین تناسب انجام دهیم.
دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی با اشاره به رفع اشکال برای صدور روادید در شیراز بیان کرد: یک مشکلی به وجود آمده بود که با اقدامات خوبی که توسط سفارت کشور عراق انجام شد، بزودی اوضاع خوبی را در شیراز خواهیم داشت.   کمترین نگرانی را در شیراز داریم و از امروز چهارشنبه اوضاع در شیراز همه کارها  مرتب و منظم خواهد بود و برنامه صدور ویزا تا کمتر از ۷۲ ساعت در شیراز اجرایی می شود.
وی درباره افزایش زمان صدور روادید در تهران از سه روز به چهار روز، گفت: با توجه به حجم زیادی که در دو روز گذشته در تهران، ثبت نام داشتیم، از سه روز فاصله گرفته و به چهار روز می رسد و تلاش می کنیم که این را به سه روز برگردانیم. در چهار روز اخیر  تقریبا روزانه ۱۳۰ هزار نفر ثبت نام داشتیم به همین خاطر سفارت در روز اول نتوانست همکاری لازم را داشته باشد الان این اهتمام در سفارت ایجاد شده است و شبانه روزی، کار انجام می دهند، امیدواریم متناسب با وضعیت ثبت نام بتوانیم دریافت روادید را انجام دهیم و نرم ۷۲ ساعت را تا پایان عملیات داشته باشیم.
آقایی ۴ روز مانده به اربعین را به عنوان پایان عملیات صدور روادید اعلام کرد و اظهار داشت: چون دریافت روادید حداقل در ایام پایانی را ۲ روز لحاظ کنیم، زائرین دو روز مانده به اربعین باید بتوانند راهی شوند،بنابراین  ۴ روز مانده به اربعین ما سامانه سماح را غیرفعال می کنیم تا ورودی نداشته باشد و صرفا افرادی که ثبت نام کردند ویزایشان را دریافت کنیم و در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند مشرف شوند.
وی متذکر شد: آن دسته از عزیزانی که تمایل به تشرف دارند هرچه سریع تر به سامانه سماح مراجعه کنند و مقدمات ثبت نام و اخذ روادیدشان را انجام دهند، تا بتوانیم در فرصت کافی برای این عزیزان روادیدشان را اخذ و در اختیارشان قرار دهیم.
وی به نحوه درخواست و ثبت نام برادران و خواهران افاغنه در ایران برای صور رواید پرداخت و گفت: این دسته از عزیزان باید برای ثبت نام، ابتدا به دفاتر کفالت اتباع خارجی رفته و آنجا با اثر انگشتی که دریافت می کنند، هویت بندی شوند. آن دسته از افرادی که دارای دفترچه هستند، بعد از هویت سنجی اطلاعاتشان  توسط دفاتر کفالت اتباع، وارد سامانه سماح می شود و با پرداخت هزینه های مربوطه کار دریافت روادیدشان از آنجا آغاز می شود. 
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات افزود: آن دسته هم که فاقد دفترچه هستند، اطلاعاتشان از طریق دفاتر کفالت برای اداره اتباع به اداره گذرنامه ارسال می شود تا دفترچه هایشان صادر شود و بعد مرحله بعدی که ثبت در سامانه سماح و دریافت روادید است، برایشان انجام می شود.
اقایی همچنین بیان کرد: آن دسته از عزیزانی که از طریق ثبت نام های خانگی در سامانه سماح ثبت نام می کنند هرچه سریع تر مدارک مربوطه را به دفاتر زیارتی تحویل دهند تا عملیات دریافت روادیدشان انجام شود تا زمانیکه این اتفاق نیفتد ما نمی توانیم دریافت روادید را برای این عزیزان انجام دهیم.


| شناسه مطلب: 90978




اربعین



نظرات کاربران