بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از فرآیند ثبت نام زایران اربعین و صدور ویزا

رئیس سازمان حج و زیارت به صورت سرزده از فرآیند نام نویسی زائران اربعین حسینی در چند دفتر خدمات زیارتی بازدید کرد و در جریان روند ثبت نام زائران قرار گرفت.

آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت روزدوشنبه (23 مهرماه) با حضور در چند دفتر خدمات زیارتی درنقاط مختلف تهران و شرکت کارگزاران زیارتی استان تهران از فرآیند نام نویسی زائران اربعین حسینی و صدور روادید دراستان تهران بازدید کرد. 
در این بازدید مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت و مدیرکل حج و زیارت استان تهران آقای محمدی را همراهی کردند.
بر پایه این گزارش ، رئیس سازمان حج و زیارت ازسه دفتر ثبت نام زائران در خیابان های ایرانشهر، پیروزی و سپهبد قرنی به صورت سرزده بازدید کرد و با چند تن ازمتقاضیان سفرزیارتی اربعین حسینی و دست اندرکاران ثبت نام از آنها به گفتگو پرداخت.
آقای محمدی درپایان ، به شرکت مرکزی کارگزاران استان تهران رفت. جایی که تمامی گذرنامه های متقاضیان بعد از نام نویسی اولیه در دفاتر خدمات زیارتی استان تهران، به آنجا منتقل  و سپس به سفارت عراق ارسال می شود تا پس از صدور ویزا دوباره توسط شرکت مرکزی کارگزاران به شرکت دفاتر زیارتی بازگردانده شود و به دست زائران برسد.
بنابرگفته دست اندرکاران شرکت مرکزی، این فرآِیند از زمان نام نویسی تا زمان صدور ویزا و ارسال به زائر، حدود 72 ساعت به طول می انجامد.
این گزارش حاکیست رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیراز تلاش دست اندرکاران در این حوزه ، خواستار تسریع در خدمات رسانی به زائران اربعین شد.
گفتنی است زائران اربعین باید برای نام نویسی به سامانه سماح samah.haj.ir یا به یکی از 2 هزار و 500 دفتر زیارتی درسراسر کشور مراجعه کنند. 
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران