توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است

توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت است

حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی با اشاره به اهمیت آداب زیارت و حضور قلب در زیارت امام حسین(ع) گفت توجّه به آداب زیارت موجب بهره گیرى بیشتر از برکات زیارت ایشان مى گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در حرم حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به اهمیت و فضیلت زیارت امام حسین(ع) افزود که امام صادق(ع) می فرماید: وقتی زیارت کربلا تمام شد و می خواهید برگردید منادی ندا می دهد که شما نمی شنوید ،اگر صدا منادی را می شنیدید تا آخر عمر در کربلا می ماندید . منادی خطاب می کند: خدا گذشته را بخشید از نو شروع کن . ما این خطاب را در روز عرفه داریم . علامه امینی می فرمودند :امام حسین(ع) آنچه داشت در راه خدا داد و خدا آنچه دارد در راه امام حسین(ع) می دهد. احدی نیست در روز قیامت که آرزو می کند که ای کاش من هم از زوار امام حسین(ع) بود.


وی با اشاره به شفاعت امام حسین در روز قیامت افزود که در قیامت یک دسته از شاخص خوبی ها زائران قبر امام حسین(ع) هستند و امام صادق(ع) می فرماید: در قیامت منادی ندا می کند: زائرین حسین کجا هستند؟ عده ای برمی خیزند .خدا از آنها سوال می کند چرا به زیارت امام حسین(ع) رفتید؟ آنها می گویند: بخاطر ارادت و محبتی که به پیامبر و امیرالمومنین داریم و بخاطر خدمت بزرگی که امام حسین(ع) در راه دین کرد، به زیارت رفتیم .خدا خطاب می کند شما بخاطر محبتی که به پیامبر و پنج تن دارید پیش آنها بروید، در همان درجه ای که آنها هستند، پیش پرچم پیامبر که دست امیر المومنین است بروید.


حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی در پایان خوشرفتاری با همسفران، کم‌گویی،یاد خدا، نماز زیاد ، پرهیز از نگاه به حرام، صلوات بر محمّد و خاندان محمّد،کمک به نیازمندان در سفر، همدردی، تقیه و ترک گناهان را ده مورد از مهمترین آداب زیارت و حضور قلب در زیارت امام حسین(ع) برشمرد و از زائرین خواستند که در حد توان به آنها عمل نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران