حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند

حجت الاسلام محمدیان: قرآن و اهل بیت دو بالی که انسان را به کمال می‌رسانند

​​​​​​​رییس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها در گردهمایی دانشجویان با اشاره به کلام نورانی قرآن کریم اظهار داشت : اول درجه تقوا در آخرت از آن کسانی است که در دنیا به دنبال برتری نسبت به دیگران نیستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان رییس سابق نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها در آخرین گردهمایی از چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات با اشاره به گوهرهایی که در این دنیا وجود دارند گفت : در زیارت عاشورا جمله اللَّهُمَّ لَکَ الحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ لَکَ عَلَى مُصَابِهِمْ بیان کننده جایگاهی است که در آن انسان به جایی برسد که خدا را در مصائب شکرگزار باشد و این معرفت را بیابد که هرکه در در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند و اگر انسان همچون حضرت زینب (س) که در اوج مصائب از او سوال میشود : زینب چه دیدی نمی گوید زیبایی دیدم می گوید جز زیبایی ندیدم و این مهم جز در نگاه و اندیشه مکتب حسینی تجلی و ظهور نخواهد داشت.


وی افزود : به اوج رسیدن انسان تنها از دست اولیاء خدا بر می آید و گوهرهای دنیوی جز از طریق اولیای خدا بدست نمی آیند و این امر به این سادگی و آسانی نیست الا در مکتب امام حسین (ع).


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به بیان بزرگان دین که می گویند وقتی میزان محببتان به اهل بیت (ع) و عدل دیگر که قرآن است زیاد و قابل توجه باشد و از آنجاییکه قرآن و اهل بیت با هم اند و از هم جدایی ناپذیر اند و طبق بیان پیامبر اعظم الشأن اسلام این دو هیچ وقت از یکدیگر جدا نمی گردند، بیان داشت : به هر میزان که ارتباطمان با هر کدام برقرار می شود می بایست روی دیگری نیز اثر بگذارد.


وی اظهار داشت : قرآن و عترت دو بال اند که هیچ کس بدون آنها به نتیجه نمی رسد و این دو بال است که انسان را به کمال می رساند.


رییس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها در رابطه با اثر وضعی زیارت در زائر با توجه به کلام نورانی قرآن کریم که می فرمایند : إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِین اصل اساسی قرآن را تقوا بیان نموده و گفت : در درگاه خداوند کمیت خیلی مهم نیست و میزان نماز و سفر و عبادت و .... ملاک نیست بلکه اصل تقوا و قبول آنها از متقیان است.


وی همچنین اول درجه تقوا در آخرت را از آن کسانی دانست  که در دنیا به دنبال برتری نسبت به یکدیگر و دیگران نیستند و نیز عنوان کرد : احساس برتری نسبت به دیگران انسان را متوقف می کند و از آنجا که خداوند متعال به بندگان خود برتری هایی نسبت به یکدیگر عطا نموده او نباید احساس و دچار این خود بزرگ بینی و تکبر باشد که انشاالله از امام حسین (ع) بخواهیم که این معرفت در ما رشد و نمو پیدا کند.


پس از سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمدیان دل نوشته های منتخب توسط دانشجویان قرائت و همچنین روایتگری واقعه عاشور اجرا شد و هدایایی از سوی ستاد عتبات دانشگاهیان به دانشجویان اهدا گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران