عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع)

عزاداری زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع)

مراسم عزاداری زائران ایرانی در صحن و سرای حرم مطهر سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع ‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین صابری اراکی سخنران بعثه رهبری در حرم مطهر سیدالشهدا (ع) به عومل حضور قلب در نماز اشاره کرد و گفت: فراموشی از خداوند باعث می‌شود که انسان از نماز لذت نبرد.


وی با اشاره به عزیمت جعفر طیار به حبشه رفت تبلیغ برای اسلام و  مسلمان شدن پادشاه حبشه اشنا شدن عده زیادی با دین اسلام ، افزود:پیامبر (ص) به جعفر عنایت داشت و  به  او فرمود، پول و طلا می‌خواهی یا نمازی به تو یاد بدهم که تا قیامت هر کس بخواند حاجت او برآورده شود. جعفر از دریافت پول امتناع کرد و تقاضای آموختن نماز کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین صابری اراکی یادآور شد: پیامبر خواندن نماز را به جعفر طیار یاد داد، نمازی که هنوز هم به نام جعفر مشهور است. این نماز برای برآوردن حاجات خوانده می‌شود و در کربلا از خواندن آن غفلت نکنید.


وی با بیان این‌که یاد خدا به انسان بصیرت می‌دهد،خاطرنشان کرد: انسانی که خدا را فراموش می‌کند، راه حق را گم می‌کند و نمی‌تواند حق را تشخیص دهد. 


سخنران بعثه رهبری یاد شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی را که بصیرت یافتند و راه حق را پیدا کردند، گرامیداشت وگفت: اصحاب سیدالشهدا (ع) از وفادارترین یاران در طول تاریخ بوده‌اند و درهیچ کجا سراغ نداریم که پیروان ویاران این‌قدر وفادار باشند ، در شب عاشورا همه‌جا سخن از فدا کردن جان در راه اباعبدالله الحسین (ع) بود.


در پایان این مراسم عاشقان سیدو سالار شهیدان و یاران با وفایش در جوار بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران