اربعین، بازخوانی و تداوم عاشورا

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان در کربلای معلی، امام حسین (ع) را شهید اشک و عبرت خواند و با اشاره به ارزش عزاداری برای آن حضرت بر لزوم معرفت افزایی تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگیبعثه مقام معظم رهبری در عراقدر گردهمایی دانشجویان در کربلای معلی امام حسین (ع) را شهید اشک و عبرت خواند و با اشاره به ارزش عزاداری برای آن حضرت، اربعین رابازخوانی و تداوم عاشورا توصیف کرد. 


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی اظهار داشت دشمن خیال می کرد در عاشورا ، جریان امام حسین تمام شد و دیگر نام و نشانی از او باقی نخواهد ماند ولی غافل از آنکه عاشورا سرآغاز درگیری حق و باطل بود و اربعین نشان داد که  واقعه عاشورا زنده و پویا است و سال به سال تازه تر شده و رونق بیشتری خواهد گرفت.


وی بر لزوم معرفت افزایی درباره امام حسین تاکیدکرد و سفر کربلا را آرزوی تمام عاشقان امام حسین دانست و اظهار داشت: اهل قیامت وقتی برخورد بسیار کریمانه خداوند نسبت به زوار سیدالشهدا (ع) را می بینند همه غبطه می خورند و آرزو می کنند ای کاش زایر امام حسین(ع) شده بودیم.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه بر بالای در حرم سیدالشهد نوشته السلام علیک یا اباعبدالله ، گفت : این کنیه اشاره به بالاترین مرتبه عبودیت و بندگی امام حسین (ع) دارد ، آن حضرت معلم و پدر عبودیت است. اگر عبادت تمام عیار و دارای روح شد انسان را به مرتبه عبودیت می رساند.


وی با اشاره به «قتیل العبرات » بودن امام حسین (ع)گفت : آن حضرت شهید اشک و عبرت است و ما باید از واقعه کربلا درس بگیریم و هیچگاه امام زمان خود را تنها نگذاریم و گوش به فرمان او باشیم که  اگر در زمان امام  حسین (ع) همه مسلمان از امام زمان خود حمایت می کرند و او را تنها نمی گذاشتند کربلا به گونه دیگری رقم می خورد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با بیان اینکه بر بالای یکی دیگر از درب های ورودی حرم سیدالشهدا نوشته شده است السلام علیک یابن سدره المنتهی اظهار داشت : اگرچه معانی مختلفی برای سدره المنتهی بیان کرده اند ولی یکی از آن معانی این است که پیامبر در معراج به جایی رسید که جبرئیل امین هم نتوانست همراه او شود و امام حسین (ع) فرزند چنین کسی است.


وی پیاده روی اربعین حسینی را تجلی کامل عشق و محبت به امام حسین(ع) خواند و افزود: عشق هر سختی را آسان و هرتلخی را شیرین می کند و عاشق را به معشوق نزدیک می سازد. حرکت عظیم و سیل خروشان مردم در پیاده روی اربعین را هم به جز عنوان عشق و محبت چیز دیگری نمی تواند تفسیر و معنا کند .


پس از سخنان نماینده بعثه در عراق برنامه روایتگری واقعه عاشور اجرا شد و هدایایی از سوی ستاد عتبات دانشگاهیان به دانشجویان اهدا گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران