روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند

روزانه 5 هزار زائر از مرز شلمچه وارد عراق می شوند

مسئول روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بصره با اشاره به همکاری گسترده میان ایران و عراق برای تسهیل روند ورود زائران گفت که روزانه 5 هزار زائر ایرانی از مرزشلمچه وارد عراق می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمد اسماعیلی، مسئول روابط عمومی کنسولگری ایران در بصره در گفت‌وگو با پایگاه خبری المربد اعلام کرد که روزانه 5 هزار زائر ایرانی به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرز شلمچه وارد عراق می شوند.


وی افزود: انتظار می رود که در روزهای آینده تعداد این زائران افزایش یابد.


مسئول روابط عمومی کنسولگری کشورمان در بصره در ادامه گفت: همکاری گسترده ای میان ایران و عراق برای تسهیل روند ورود زائران به این کشور وجود دارد و وسائل حمل و نقل ، موکب های حسینی و دیگر خدمات فراهم شده است.


وی همچنین تاکید کرد که هیچ گونه مشکلی برای حمل و نقل زائران و یا خدمات رسانی به آنها وجود ندارد.


بر اساس این گزارش، پیش از این نیز الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از ترتیبات و آمادگی‌های استقبال از زائرین ایرانی مراسم اربعین، از جمله نصب چادر و ایجاد موکب در مرزها را انجام داده‌ است.


در این بیانیه آمده است: تیپ یکم الحشد الشعبی خدمت رسانی به زائرین امام حسین (ع) در مرز شلمچه را انجام می دهد.


همچنین در این بیانیه آمده است که دفتر واسط برخی از مواکب برای خدمت رسانی در مرز زرباطیه را ایجاد کرده است.


 از سوی دیگر ، ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق در توصیه به زائران اربعین حسینی به  خبرنگار ایسنا گفت : زائران اربعین حسینی و مسئولان موکب‌ها  درمراسم اربعین هر کدام سفیری از جانب مردم ایران هستند،  لذا از همه این عزیزان می‌خواهیم مقررات و قوانین کشور عراق را رعایت  کنند . بدون شک هدف اصلی اربعین بعد فرهنگی آن است و الحمدلله زوار ایرانی اربعین  با رعایت قوانین و مقررات کشور عراق و تعامل با مردم این کشور ، شان و منزلت کشور را بالاتر می‌برند و همین باعث شده است که هر روز علاقه‌مندی مردم عراق به مردم جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد. 


 وی ادامه داد: به زائران توصیه می‌کنیم کلیه دستورالعمل‌ها و مقررات کشور عراق  را  در خصوص اخذ ویزا، عبور از مرز و مطمئن شدن از درج مهر ورود و خروج در گذرنامه ، توصیه‌های  بهداشتی و  مسائل امنیتی اکیدا رعایت کنند و به توصیه مدیران و مسئولان کاروان‌ها  در این زمینه توجه جدی داشته باشند .


| شناسه مطلب: 91017




اربعین



نظرات کاربران