نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است

نرخ مکالمه زائران اربعین تغییری نکرده است

مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: نرخ مکالمه زائران اربعین از 20 مهر تا 20 آبان نرخ های قدیم است، به طوری که تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت دقیقه ای 700 تومان و برای تلفن همراه به تلفن همراه دقیقه‌ای 900 تومان محاسبه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سهراب آغ بیات» درباره ارائه تخفیف ویژه مکالمه به زائران، افزود: نرخ تعرفه های جدید برای تماس تلفنی خارجی ثابت به ثابت دقیقه‎ای 2 هزار و 200 تومان و تلفن موبایل به موبایل سه هزار تومان است که در زمان پیاده روی اربعین برای زائران به یک سوم کاهش می یابد.
وی ادامه داد: منتظر هستیم تا اپراتورها بسته های پیشنهادی برای مکالمه و اینترنت را برای اربعین ارائه کنند.
مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: زیرساخت های ارتباطی برای اربعین تامین است و بستر هشت میلیون دقیقه مکالمه روزانه در این مراسم فراهم است. 
آغ بیات اظهارداشت: تامین امکانات مطلوب ارتباطی در مراسم اربعین یکی از اهداف ماست و امسال زیرساخت های ارتباطی داخل کشور تامین شده، اما این موضوع در کشور عراق باید توسط خود عراقی ها پیگیری شود که مذاکرات خوبی در این باره انجام شده است.
وی ادامه داد: تامین زیرساخت های ارتباطی همچون مکالمه، دیتا و اینترنت را در دستور کار داریم و با توجه به اینکه همه زائران تمایل به مکالمه دارند، بنابراین سعی شده به این بخش توجه بیشتری داشته باشیم که در داخل کشور کارهای لازم تا پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چزابه انجام شده است.
مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه اپراتورها بسترهای لازم ارتباطی را از طریق شرکت زیرساخت در اربعین تامین کرده‎اند، گفت: مناطق مرزی تحت پوشش زیرساخت های ارتباطی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: سال گذشته تامین پوشش ارتباطی برای حدود 2 میلیون و 200هزار زائر در پایانه های مرزی بدون هیچ مشکلی انجام شد، در مرزها نیز وای فای رایگان از طریق بالن فضایی در اختیار افراد قرار گرفت.
آغ بیات افزود: امسال نیز با تلاش های انجام شده کانال های مستقیم با کشور عراق ارتقا یافته است و هم اکنون از نظر مکالمه مشکل خاصی وجود ندارد اما ممکن است به دلیل اینکه ظرفیت اپراتورهای عراقی کافی نیست در زمان اوج ترافیک مکالمه محدودیت هایی ایجاد شود.
مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت اظهارداشت: زائران می توانند از 2 روش رومینگ همچون سیم کارت های ایرانی یا خرید سیم کارت عراقی برای برقراری مکالمه تلفنی از طریق شبکه دیتای موبایل اپراتورهای عراقی استفاده کنند.


** نصب بالن های فضایی در نقاط مرزی
آغ بیات با اشاره به نقش مهم بالن‎های فضایی در پوشش ارتباطی تصریح کرد: بالن های فضایی خدمات وای.فای و ال.تی.ای به زائران در داخل کشور و در محدوده مرزی ارائه می دهند بنابراین برای تامین پوشش ارتباطی زائران در اربعین دو بالن فضایی در مناطق مرزی مستقر شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون زیرساخت های ارتباطی این 2 بالن تامین شده است، افزود: یکی از بالن های فضایی در پایانه مرزی مهران نصب شده است که تا شعاع پنج کیلومتر با 500 مگابایت پهنای باند را پوشش می‌دهد، البته بالن دوم با بازگشایی مرز خسروی در این منطقه نصب می شود در غیر این صورت در شهر مهران به زائران خدمات ارائه می دهد.
مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تمهیدات اپراتورها برای ارائه وای فای رایگان به زائران در چذابه، شلمچه و مهران نیز گفت: مردم می توانند از وای فای اپراتورهای رایتل، ایرانسل و همراه اول استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات روز جمعه درصفحه اجتماعی به زائران اربعین حسینی (ع) توصیه کرد که در مسیر پیاده روی اربعین به دلیل مقرون به صرفه بودن از سیم کارت های عراقی استفاده کنند.
سال گذشته بیش از 2 میلیون و 300 هزار زائر ایرانی برای حضور در این مراسم معنوی راهی عتبات عالیات شدند.


| شناسه مطلب: 91032




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران