گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد

گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در کربلا برگزار شد

در آستانه فرارسیدن اربعین حسنی گردهمایی بزرگ  موکب داران ایرانی در بعثه مقام معظم رهبری  در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، در آستانه فرار رسیدن اربعین حسینی و با افزایش ورود زائران ایرانی به عراق ، گردهمایی بزرگ موکب داران ایرانی امروز (یکشنبه 29 مهرماه) با هدف بررسی راهکارهای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین در بعثه  مقام معظم رهبری درکربلای معلی برگزار شد.


دراین گردهمایی آقای حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا ، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق  و  آقای سراجان مسئول کمیته اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات درسخنرانی های خود با اشاره به تجارب سال های گذشته ، راهنمائی های لازم را به مسئولین موکب های ایرانی ارائه کردند.


این نشست صمیمی با طرح سوالات مسئولین مواکب ادامه یافت و شماری از شرکت کنندگان با بیان نقطه نظرات خود ، خواستار برطرف شدن برخی مشکلات موجود درمسیرخدمت رسانی به زوار اربعین شدند.


مسئول کمیته اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات و سرکنسول کشورمان در کربلا نیز بر تلاش همگان برای برطرف کردن مشکلات تاکید کردند. 


بنابراین گزارش، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق در گردهمایی بزرگ موکب داران ایرانی در کربلای معلا، ضمن اشاره به حدیثی، موکب داران  اربعین را پرچم داران امام حسین(ع) خواند و با تاکید بر اینکه در پیاده روی اربعین، هر قدم زائر هزار حسنه دارد و زائر امام حسین(ع) در بالاترین مقام قرار می گیرد، اظهار داشت: موکب داران که در خدمت زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند در این دنیا پرچم آن حضرت را به اهتزاز درآورده و موجب رفاه مادی واستفاده معنوی برای زوار حسینی می شوند و در قیامت هم  با نشان امام (ع)  و تحت لوای  آن حضرت وارد بهشت خواهند شد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، خطاب به موکب داران گفت: قدر این توفیق بزرگ الهی را بدانید که با هیچ چیز دیگری قابل معاوضه و معامله نیست؛ وی ادامه داد: در این سفر، برنامه های معرفتی، بصیرتی و فرهنگی، بسیار حائز اهمیت است و نقش میوه و ثمره درخت تنومند مراسم پیاده روی اربعین را دارد و به همین دلیل شما موکب داران می بایست زمینه استفاده حداکثری برای جلسات مذهبی، نماز جماعت و دعا و نیایش را فراهم کنید تا زائرین با آموزش کامل آداب زیارت به حرم مشرف شوند. و با این کار به میزان نفراتی که تحت پوشش موکب خود قرار می دهید اجروپاداش می برید.


وی در بخش پایانی سخنان خود به آسیب شناسی اربعین  پرداخت و خاطرنشان کرد : استراتژی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، در اربعین امسال، ایجاد تفرقه و مخدوش کردن این مراسم بی نظیر جهانی است و همه ما اعم از زایر و موکب دار و ... وظیفه داریم با هوشیاری کامل هر نوع توطئه را خنثی کنیم و اجازه ندهیم کوچکترین اختلافی بین صفوف محکم زائرین ایجاد شود و خصوصا باید وحدت وانسجام دو ملت ایران و عراق را از سالهای گذشته محکمتر و قویترنماییم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران