۱۰ هزار موکب در کربلا به خدمت می‌کنند

بخش مدیریت شعائر و مواکب حسینی وابسته به دو حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام از ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ موکب از استان های مختلف عراق و جهان برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، بخش مدیریت شعائر و مواکب حسینی وابسته به دو حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام از ثبت نام بیش از 10000 موکب از استان های مختلف عراق و جهان برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد.


مازن الوزنی معاون رئیس این بخش ضمن اعلام این خبر گفت: تعداد موکب های حسینی ثبت شده در زیارت امسال به بیش از 10600 موکب از عراق و کشورهای خارجی رسیده که در محدوده شهر کربلا در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند.


وی افزود: تمام آمادگی ها و مقدمات توسط موکب ها انجام شده و این موکب ها به صورتی سازماندهی شده اند که بتوانند تمام زائران را پوشش داده و زائران محترم بتوانند به راحتی در مسیرهای مشخص شده از خدمات آنها بهره مند شوند و البته تمام موکب های ثبت شده مجوز رسمی فعالیت در مسیر را دارند.


الوزنی ادامه داد: مدیریت حرم مطهر حسینی و عباسی توصیه های لازم را به موکب ها و مسئولان آنها اعلام کرده که این توصیه ها مربوط به مسائل امنیتی و حفظ نظافت و ارائه بهترین خدمات به زائران است به ویژه اینکه مرجعیت شیعه نیز در جمعه گذشته زائران را به حفظ نظافت و مراقبت از اموال عمومی دعوت کرد.


 




نظرات کاربران