484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد 484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد 484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد 484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد 484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد 484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد 484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد

484 مجوز پروازی برای ایام اربعین صادر شد

سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام آغاز پروازهای اربعین حسینی از دوم آبان ماه، از صدور 484 مجوز پروازی در این ایام خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از سازمان هواپیمایی کشوری، «رضا جعفرزاده» سخنگوی این سازمان گفت: از 484 مجوز صادر شده 397 مجوز برای شرکت های هواپیمایی داخلی و 87 مجوز برای شرکت هواپیمایی «العراقیه» صادر شده است.
وی ادامه داد: تعداد دفاتر فروش بلیت شرکت های هواپیمایی ایرانی 17 دفتر و تعداد دفاتر فروش بلیت شرکت هواپیمایی العراقیه هفت دفتر اعلام شده است؛ همچنین تعداد پایگاه های فروش اینترنتی بلیت العراقیه پنج مرکز و تعداد سایت های فروش اینترنتی شرکت های ایرانی پنج مرکز تعیین شده است.
اسامی این دفاتر و پایگاه های اینترنتی فروش بلیت روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir در دسترس است.
جعفرزاده اظهار داشت: برپایه برنامه ریزی های انجام شده، بازرسی منسجم توسط بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری همراه با سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مستمر از آغاز پروازها تا پایان پروازهای اربعین انجام خواهد شد.
وی گفت: با توجه به افزایش پروازهای شرکت های هواپیمایی به مقصد عراق در ایام اربعین حسینی و به منظور حفظ و ارتقاء هر چه بیشتر ایمنی زائران کربلای معلی، برنامه ویژه ای برای بازرسی از هواپیماهای آماده به خدمت شرکت های هواپیمایی ایرانی و عراقی از یکم تا دوازدهم آبان در 2 فرودگاه امام خمینی(ره) و «شهید هاشمی نژاد» مشهد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه ها اجرا خواهد شد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت: بازرسان استاندارد پرواز در قالب پنج تیم بازرسی و در ساعت های مختلف شبانه روز در این ایام به رعایت الزام های مختلف فنی - عملیاتی از سوی شرکت های پروازی هوایی نظارت خواهند کرد.
«بازرسی ها به گونه ای برنامه ریزی و اجرا خواهد شد که موجب تاخیر پروازها نشود؛ این بازرسی ها با رویه جدید و مطابق مقرراتی که در اتحادیه اروپا نیز مورد استفاده قرار می گیرد اجرا می شود.»
جعفرزاده با بیان اینکه در سامانه حقوق مسافر امکان درخواست شکایت به صورت ویژه درخصوص پروازهای اربعین راه اندازی شده، توصیه کرد زائران می توانند هر گونه تخلف احتمالی را از این طریق اطلاع دهند تا اقدام های لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا بر اساس آمار سازمان حج و زیارت، پارسال بیش از 2 میلیون ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود امسال نیز همین تعداد از هموطنان راهی کربلای معلا شوند.
امسال هشتم آبان ماه مصادف با چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است اما آیین راهپیمایی زائران از چند روز پیش از آن شکل می گیرد. 


| شناسه مطلب: 91066




اربعین



نظرات کاربران