شرایط قبولی طاعات وعبادات شرایط قبولی طاعات وعبادات شرایط قبولی طاعات وعبادات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرایط قبولی طاعات وعبادات شرایط قبولی طاعات وعبادات شرایط قبولی طاعات وعبادات شرایط قبولی طاعات وعبادات شرایط قبولی طاعات وعبادات

شرایط قبولی طاعات وعبادات

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در آیات و روایات، شروط مختلفی براى قبولى اعمال و عبادات ذکر شده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد مظلومی که امروزدرجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری سخن می گفت، با بیان اینکه درآیات و روایات شروط قبولی طاعات و عبادات ذکر شده است ، اظهار داشت: اعتقاد به خدا، اعتقاد به دین اسلام، تقوی و دوری از گناه از جمله این شروط است.
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به اینکه خداوند عمل پاک وخالص را قبول می کند ، افزود: تهمت و غیبت می تواند تا چهل روز مانع از قبولی اعمال و عبادات انسان شود بنابراین اگرمی خواهید اعمالتان مورد قبول الهی قرار گیرد توبه کنید و طعم شیرین طاعت و بندگی را بچشید.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به داستان فرزندان آدم در قرآن که هر دو قربانى کردند؛ قربانى یکى پذیرفته شد و دیگرى نه ، اشاره کرد و گفت: خداوند مى فرماید:    « إِنَّما یتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِین» ؛  خدا تنها از اهل تقوا مى پذیرد.
وی با تاکید براینکه به قبولی عمل باید بیش از اصل عمل توجه داشت، تصریح کرد: هدف انسان درعبادت باید کسب رضای الهی و انجام وظیفه باشد و اعمالی که فقط در ظاهر صحیح است به نصاب قبولی نمی رسد.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند: یکی از نشانه‌های قبولی حج آن است که حاجی، وقتی به وطن خود باز می‌گردد، گناهی را که عادت به انجام آن داشته ترک کند ؛ اگر حاجی وقتی از حج باز می‌گردد، به همان گناه سابقش ادامه دهد؛ بداند که حجش مورد قبول واقع نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با بیان اینکه دربرخی روایات از داشتن اعتقاد صحیح به ولایت هم بعنوان شرط قبولی اعمال یاد شده است ، گفت: در حدیث می خوانیم: هر کس ولایت و رهبری ما را نپذیرد، خدا هم اعمال او را قبول نمی کند.
 


| شناسه مطلب: 91074




مظلومی تواصی بعثه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران