لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین  لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین  لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین  لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین  لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین  لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین  لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین 

لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین 

در کارگاه آموزشی «حماسه اربعین»، بر لزوم حفظ وحدت و برادری در مسیر پیاده‌روی اربعین تأکید و مطرح شد: مبلغان طریق الحسین(ع)، نسبت به ملزومات سفر اربعین آگاهی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کارگاه آموزشی حماسه اربعین، با حضور طلاب، روحانیون، اساتید و فعالان فرهنگی کلان‌شهر اهواز، در محل سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.


در این کارگاه شخصیت‌هایی همچون، محمدباقر حکیم، تحلیل‌گر مسائل سیاسی عراق، حجج اسلام والمسلمین طائب، حسن زاده، موسوی و فاطمی کیا، در خصوص جایگاه اربعین و نقش مبلغان در تقویت وحدت بین‌الدولی، به سخنرانی پرداختند.


مبلغان طریق الحسین(ع)، نسبت به ملزومات سفر اربعین آگاهی داشته باشند


بر اساس این گزارش، حجت الاسلام فاطمی کیا، از مبلغان عرصه بین‌الملل حوزه علمیه خوزستان، در ابتدای این نشست، با تأکید بر اینکه حضور مبلغان زبان‌دان در کشور عراق، نیازمند دانش و ملزوماتی ویژه است، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست، بیان بایدها و نبایدهای تبلیغ بین‌الملل بوده که امید است، با به‌کارگیری نکاتی که توسط اساتید مطرح خواهد شد، نقش ویژه‌ای در عراق ایفا کنیم.


آداب زیارت اربعین حسینی


همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به آداب زیارت اربعین، اظهارداشت: یکی از آداب مهم سفر اربعین حسینی، زیارت با معرفت است؛ یعنی زائرین اباعبدالله الحسین(ع)، آنگاه‌که از سفر معنوی کربلای معلا بازمی‌گردند، با دست پر آمده باشند.


لزوم حفظ وحدت میان مردم ایران و عراق


اما سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، یکی دیگر از بخش‌های کارگاه آموزشی «حماسه اربعین» بود که وی در سخنانی بر لزوم حفظ وحدت میان مردم ایران و عراق، تأکید کرد.


وی همچنین با طرح این سؤال که «تجمع مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) حول چه محوری باشد شکل گیرد؟»، پاسخ داد: به اعتقاد بنده «حب الحسین یجمعنا؛ للوصول إلی بقیه‌الله اعظم»، یعنی «حب الحسین» ما را جمع می‌کند تا حلقه وصل ظهور امام زمان(عج) باشیم و ما را به او برساند.


بر اساس این گزارش، ارائه مطلب محمدباقر حکیم، تحلیل‌گر مسائل سیاسی عراق، به‌عنوان دیگر بخش این کارگاه آموزشی حدود 2 ساعت به طول انجامید که پس از آن، حجت الاسلام موسوی، پیرامون نقش تمدنی زیارت اربعین حسینی به سخنرانی پرداخت.


| شناسه مطلب: 91080




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران