استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند  استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند  استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند  استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند  استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند  استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند  استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند 

استاد حوزه: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند 

حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه با بیان اینکه رعایت ادب شرط قبولی زیارت اربعین حسینی است، گفت: زائر حسینی باید در این مسیر بسیار مراقب زبان و گفتار خود باشد و در نهایت ادب و احترام با دیگر زائران از هر نژاد و قوم و مذهبی رفتار کند و فقط کسب رضایت خداوند متعال و خشنودی اهل بیت(ع) هدف او باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام نقی مهدوی‌ خواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: همه مسلمین جهان به ویژه ایرانیان عزیز در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور دارند و این همایش میلیونی که در دنیا بی نظیر است، موجب افتخار اسلام و مسلمین خواهد بود.


وی افزود: حضور در این راهپیمایی آداب خاص خود را می طلبد زیرا این حرکت جهانی است و قطعاً به انقلاب حضرت مهدی(عج) وصل خواهد شد زیرا معتقدیم این حرکت بی نظیر یکی از مقدمات ظهور است.


معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران با اشاره به رعایت برخی آداب در مسیر پیاده روی اربعین، اظهار داشت: در این مسیر باید با ادب حسینی و با الگوگرفتن از فرهنگ عاشورا رفتار کرد. یکی از درس هایی که از فرهنگ عاشورا باید یاد بگیریم درس ایثار است. در روز عاشورا حضرت سیدالشهدا و ابالفضل العباس علیهماالسلام در اوج همه مصائب درس ایثار و از خودگذشتگی را به ما یاد می دهند.


حجت الاسلام مهدوی خواه بیان داشت: از زائران حسینی انتظار می رود نسبت به دیگر زائران ایثار و از خودگذشتگی داشته باشند و نبست به احتمال وقوع برخی ناملایمات و دشواری های این مسیر به حضرت زینب(س) اقتدا نموده و صبر کنند.


وی افزود: نمونه بارز یک انسان ایثارگر و صبور حضرت زینب(س) است که با وجود همه دشواری ها و مصائب می فرماید ما جز زیبایی ندیدیم! در واقع صبر بی صبر شد از صبر زینب(س)! بنا بر این ویژگی صبر هم باید مورد توجه زائران اربعین حسینی قرار بگیرد.


معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران با بیان این که رعایت ادب زائر را مورد توجه اهل بیت(ع) قرار می دهد، گفت: زائر حسینی باید در این مسیر بسیار مراقب زبان و گفتار خود باشد و در نهایت ادب و احترام با دیگر زائران از هر نژاد و قوم و مذهبی رفتار کند و فقط کسب رضایت خداوند متعال و خشنودی اهل بیت(ع) هدف او باشد.


وی ادامه داد: در این مسیر ادب شرط زیارت است. در این مسیر خندیدن و شوخی کردن خیلی شایسته نیست. زائر حسینی وقتی در این راه قدم برمیدارد باید معرفت خود را با روضه سیدالشهدا(ع) و توسل به اهل بیت(ع) بیشتر کند و کسی که این چنین با ادب باشد قطعاً خریدار دارد و مورد توجه ائمه اطهار(ع) خواهد بود.


حجت الاسلام مهدوی خواه در پایان به ارائه خدمات مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران برای طلاب متقاضی شرکت در پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه استان تهران اولین حوزه ای است که به سامانه خدمات الکترونیک پلیس متصل است و برای طلاب ارائه خدمات می کند، و طلاب می توانند بدون مراجعه حضوری درخواست خروج از کشور بدهند.


وی افزود: بعد از درخواست خروج از کشور توسط طلاب و ثبت آن در سامانه خدمات الکترونیک پلیس، همکاران بنده در مرکز مدیریت در کمتر از 12 ساعت وضعیت خروج از کشور طلاب را بررسی کرده و سپس برای دریافت ویزا معرفی می شوند. 313/42


| شناسه مطلب: 91081




اربعین



نظرات کاربران