تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی

تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط بانک ملی

عضو هیات‌مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران آخرین وضعیت تحویل ارز اربعین به زائران در نقاط مرزی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مسعود خاتونی، عضو هیات‌مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با بیان اینکه تحویل ارز اربعین در نقاط مرزی در حال انجام است، گفت:  سه هزار نفر در مرز مهران تا دیروز ارزهای خود را از ۲۰ باجه مستقر در این نقطه مرزی دریافت کردند.


وی با عنوان اینکه زائران عزیز بابت دریافت ارز خود نگران نباشند به شرایط آب‌وهوایی و بارندگی شدید اخیر در مرز مهران اشاره کرد و گفت: در فاصله کوتاهی زیرساخت‌های لازم در مرز مهران برای پرداخت ارز به زائران فراهم شد ولی ‌طوفان و بارندگی شدید اخی در مرز مهران موجب خارج شدن برخی زیرساخت‌ها از سرویس شد. از طرفی اختلال در ورودی‌های مرز مهران به خاطر شرایط جوی باعث شد امروز مراجعه انبوه برای دریافت ارز در این نقطه صورت گیرد و کاری که در حالت طبیعی می‌توانست در فاصله زمانی ۷ تا ۸ ساعته انجام شود، در زمان محدودتری باید انجام می‌شد هرچند در حال حاضر در مرز مهران امور پرداخت ارز زائران در حال انجام است.


خاتونی افزود: محل استقرار و افزایش تعداد باجه‌های تحویل ارز باید با مجوز طرف عراقی صورت گیرد و این بانک در مجموع حدود ۲۵۰ باجه برای تحویل ارز و خدمت‌رسانی به زائران در کشور عراق مستقر کرده است.


وی به شرایط پرداخت ارز اربعین در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: همکاران بانک ملی ایران و طرف عراقی با سرعت در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای ارایه سرویس به زائران محترم در این نقطه هستند.


خاتونی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، بیش از ۶۰ درصد زائران در سامانه خرید ارز اربعین، امروز و فردا را برای دریافت ارز خود از مرز مهران و حدود ۴۰ در صد، دیروز را اعلام کرده بودند.


این عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران عنوان کرد: در مرز چذابه نیز با وجود اینکه زیرساخت‌های فنی و باجه‌های تحویل ارز از سوی این بانک فراهم شده، اما مجوز استقرار باجه‌ها هنوز از سوی مقامات عراقی صادر نشده و مسئولان بانک در حال رایزنی در این خصوص هستند.


وی با بیان اینکه از زمان آغاز ثبت‌نام خرید ارز اربعین در پیام‌رسان بله تا ساعت ۱۸ دیروز تعداد ۹۹ هزار و ۹۳۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی‌ها برای تامین ارز با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب همکاران‌مان در بانک مرکزی و به عاملیت بانک ملی ایران صورت گرفته، اضافه کرد: تا ساعت هشت صبح دیروز، ۵۰۰ نفر و تا ساعت ۱۸ حدود شش هزار نفر ارز اربعین خود را دریافت کرده‌اند. 


خاتونی بیان کرد: ایجاد بازوی خرید ارز اربعین در پیام‌رسان بله در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدام ویژه‌ای برای تسهیل خدمت‌رسانی به زائران بوده که ثبت‌نام جهت دریافت ارز را بسیار کوتاه و آسان می‌کند. این سامانه از زمان آغاز عملیات خود، کمتر از یک درصد خطای فنی و کاربری داشته و از پایداری ۹۹ درصدی برخوردار بوده است.


معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران ابراز امیدواری کرد از امروز شرایط عادی تحویل ارز در مناطق مرزی مذکور برقرار شود.


| شناسه مطلب: 91088




اربعین



نظرات کاربران