بازدید مسئولان استان کربلا از موکب های استان مازندران

مسئولان استان کربلا به همراه رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با حضور در موکب های استان مازندران از روند خدمات رسانی به زائران بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، آقای عقیل الطریحی استاندار کربلا به همراه فرماندار و اعضای شورای شهر کربلا و رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین امروز با حضوردرموکب های باب الحوائج و فاطمه الزهراء از نزدیک با فعالیت‌های این موکب ها آشنا شدند.
موکب های باب الحوائج و فاطمه الزهراء به همت مردم شهرستان های نور و محمودآباد و بابل  در کربلا برپا شده و به زائران اربعین خدمات مختلفی ارائه می دهند. 
در این دو موکب روزانه هزاران زائر پذیرایی می شوند و امکان استقرار دو تا سه روزه زائران فراهم شده است. 
دراین بازدید رئیس کمیته فرهنگی آموزشی از همکاری استاندار، فرماندار و دیگرمسئولان استان کربلا با مواکب ایرانی در بسیج امکانات برای خدمات رسانی به زائران تقدیر و تاکید کرد: امسال و ضعیت توزیع غذا در مواکب و نظافت و بهداشت شهر کربلا بهتر از سال گذشته است.
استاندار کربلا نیز پس از بازدید از محل استقرار و استراحت راهپیمایان اربعین ، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای زائران پیش بینی وخدمات مطلوبی به آنها ارائه می شود و خادمان مواکب با عشق به اهل بیت (ع) به خوبی خدمات رسانی می کنند.
بگفته آقای رستم عبدی مسئول موکب باب الحوائج این موکب دومین سال است که در مسیر زائران درمحل دبیرستان النجاح کربلا از ده روز مانده به اربعین با راه اندازی ایستگاههای صلواتی خیاطی ، آرایشگری ، کفاشی ، طبخ غذا و نان و درمانگاه به زائران خدمات ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: امسال همه مواد مورد نیاز برای خدمات رسانی به زائران از محل کمک های مردمی شهرستان های محمود آباد و نور از ایران تهیه شد و به کربلا انتقال یافت.
آقای محمد حسین طبرستانی مسئول موکب فاطمه الزهراء هم با اشاره به اینکه روزانه امکان استقرار بیش از پنج هزار زائر در این موکب فراهم شده است ، گفت: امسال همچنین با 22 موکب عراقی همراه شده ایم و در حال خدمت رسانی به زائران هستیم. 
وی افزود: افتخار می کنیم خدماتی که به زئران ارائه می شود موجب اعتماد بیشتر مردم شده بطوری که امسال نذورات مردمی جمع آوری شده دربابل شده از رشد بسیارقابل توجهی برخوردار بوده است.
دراین بازدید استاندار کربلا با تاکید براینکه عشق به امام حسین (ع) ملیت، قوم ، نژاد و کوچک و بزرگ نمی شناسد ، اظهار داشت: اربعین فرصت تالیف و نزدیک شدن فلوب را فراهم می کند و این فرصت را باید غنیمت شمرد و از آن به خوبی استفاده کرد. 
 
 


معاون استاندار کربلا با اشاره به خدمات‌رسانی مردم ایران در اربعین حسینی گفت:ما قدردان مردم ایران هستیم که با حمایت از عراق ما را در برگزاری چنین برنامه مهمی یاری می‌کنند.
 


| شناسه مطلب: 91145




اربعین بازدید موکب



نظرات کاربران