مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود

مراسم اربعین هرسال با شکوه تر برگزار می شود

امام جمعه شهر هوسان جمهوری آذربایجان با اشاره به گردآمدن میلیونها دوستدار اهل بیت در پیاده روی اربعین تاکید کرد: زیارت اربعین هرسال باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود.

حجت الاسلام علی علیف امام جمعه شهرهوسان جمهوری آذربایجان که درحاشیه همایش بین المللی اربعین و همگرایی امت اسلامی با خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی الاربعین سخن میگفت ، با اشاره حضور چند ساله خود درمراسم اربعین ، تصریح کرد: در این کنگره جهانی هر سال تعداد بیشتری از مسلمانان و دوستداران اهل بیت شرکت می کنند و سال به سال بر شکوه این مراسم افزوده می شود.
وی اظهار داشت: در سال های قبل بیشتر عراقی ها و ایرانی ها را در راهپیمایی اربعین می دیدیم اما امروز از کشورهای مختلف جهان از آسیا ، اروپا و آمریکا در آن مشارکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تکیه گاه پیروان اهل بیت است، افزود : زیارت اربعین و حضرت سیدالشهداء مسلمانان را در کربلا گردهم آورده و این مناسبت معنوی ما را به یکدیگر و مردم عراق نزدیکتر کرده است.
حجت الاسلام علی علیف با تقدیر از میزبانی مردم عراق از زائران اربعین ، تصریح کرد: اگر امت اسلام امام حسین (ع) را الگو قرار دهند و متحد و یکپارچه در کنار هم قرار گیرند ؛ می توانند در برابر دشمنان بایستند و مشکلات شان را برطرف کنند.
وی با تاکید براینکه دشمن برای برهم زدن وحدت مسلمانان حول اربعین در تلاش است ، گفت: دشمن نه تنها مردم ایران و عراق بلکه همه ملت های مسلمان را هدف قرار داده و بدنبال تفرقه افکنی است.
وی با بیان اینکه دشمن توطئه جدایی مسلمانان از یکدیگر را همچنان دنبال می کند ، تصریح کرد: زیارت اربعین پایگاهی است که می تواند ندای وحدت را در دنیا طنین انداز کند و مردم را به سوی اسلام بکشاند.
امام جمعه شهرهوسان آذربایجان با اشاره به اینکه امسال بیش از پنج هزار آذربایجانی در مراسم اربعین شرکت می کنند ، افزود : زائران امام حسین (ع) از طریق خاک ایران خود را به عراق می رسانند و در این مسیر مورد استقبال گرم ایرانی ها قرارمی گیرند.  



 


| شناسه مطلب: 91179




اربعین آذربایجان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران