بازدید از نحوه خدمات‌رسانی دستگاه‌های به زائران پیاده رضوی

استاندار خراسان رضوی با حضور در مراکز ورود زائران دهه آخر صفر ، از نزدیک وضعیت خدمات رسانی دستگاه های مرتبط را مورد بازدید قرار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از مشهد مقدس، علی‌رضا رشیدیان، این بار با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر و ضرورت بررسی و اطلاع از وضعیت و شرایط آمادگی بخش‌های مختلف برای خدمت به زائران رضوی، در میان خدمتگزاران زائران به‌ویژه زائران پیاده حضور پیدا کرد.


 وی بدین منظور از مراکز ورودی زائران به مشهد مثل پایانه مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیندها و آمادگی‌های بخش‌های مربوطه قرار گرفت و به مدیران هر حوزه هم تذکراتی را داد.


وی با حضور در پرترافیک‌ترین مسیر جاده‌ای زائران پیاده و سواره در این ایام، به مراکز خدماتی و ایستگاه‌های میقات الرضا (ع) که از هم‌اکنون در حال استقرار تدارکات و تجهیزات خود بودند سری زد.


در جریان این بازدید برخی ایستگاه‌های صلواتی فعال‌شده و به گروه‌هایی از زائران پیاده و سواره مسیر خدمات می‌دادند ازجمله آن‌ها ایستگاهی بود که خیران و مردم در حال پذیرایی از گروهی از زائران پیاده قرچک ورامین بودند.


رشیدیان با اشاره به اینکه مردم با حضوری پرشور وتوام با عشق از هم‌اکنون کار را آغاز کرده‌اند که این خود نشان از ارادت آنان به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دارد، گفت: همه با عشق در این مسیر راهی می‌شوند و آنانی که خدمت این زائران را می‌کنند، عشق و موهبتی افزون‌تر نصیبشان شده است.


وی عنوان کرد: با توجه به رشد آمار زائران پیاده ثبت نامی در سامانه مربوطه نسبت به سال قبل به‌ویژه ضرورت برنامه‌ریزی برای اقامت آنان در طول مسیر باید پیش‌بینی ایستگاه‌ها با توجه به سطح خدمات و نوع خدمات اعم از پذیرایی و خدمات سرپایی تا اقامت و اسکان شبانه و مباحث درمانی و فرهنگی موردتوجه جدی قرار گیرد.


 وی که در گفت‌وگو با خیران فعال در این ایستگاه‌ها و شنیدن مسائل آنان گفت: آنان برای تأمین بخشی از مایحتاج موردنیاز پذیرایی زائران در ایستگاه‌ها چون گوشت و برنج و مانند آن با مشکلاتی مواجه هستند که در این راستا تأکید شده که ستاد تنظیم بازار استان برای تأمین اقلام و نیز شکر به آنان کمک کند تا شرایط بهتری را برای تغذیه و اقامت زائران فراهم کنند.


وی در بحث تأمین آب و سوخت موردنیاز این ایستگاه‌ها هم گفت: این موضوع در دستور کار مدیران استان است و نسبت به تأمین این نیازهای آن‌ها اقدام و برنامه‌ریزی می‌شود ضمن آنکه ضرورت هماهنگی پلیس‌راه و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای تردد ایمن زائران پیاده و سواره در طول این محورها ازجمله مباحث مهم است که مقرر شد طی نشستی مشترک نسبت به این امر اقدام شود.


وی در بحث وضعیت جاده ولایت هم گفت: حدود 10، 15 کیلومتر از این مسیر باقیمانده که باید سریع‌تر برای تکمیل آن چاره‌اندیشی شود که با انجام آن بخشی از حجم تردد زائران پیاده در مسیری امن و مناسب انجام می‌شود.


 


| شناسه مطلب: 91209




مشهد مقدس



نظرات کاربران