محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین

محبت امام حسین عامل گردآمدن میلیون ها زائراربعین

سخنرانان درهمایش بین المللی اربعین و مسایل جهان اسلام در کربلا با اشاره به عشق و محبت زائران اربعین به امام حسین، خواستار تبیین شعار " الحسین، یجمعنا " در سطح بین المللی شدند.

خانم سعیده بنجوانی مدیر مرکز مطالعات اسلامی در ایالت تگزاس آمریکا درهمایش بین المللی اربعین و مسایل جهان اسلام درباره آثار کنگره عظیم اربعین درجهان امروز سخن گفت.
در این همایش که  امروز در هتل علی الدر کربلا برگزار شد خانم بنجوانی با اشاره به اینکه پیام اربعین امروز در سراسر جهان درحال منتشر شدن است، افزود: آنچه انسان در مسیر پیاده روی اربعین مشاهده می کند محبت و عشق به امام حسین (ع) است.
وی افزود: همانگونه که حضرت زینب (س) در قضیه عاشورا اظهار داشتند ، درمسیر زیارت اربعین ، انسان جز زیبایی چیز دیگری نمی بیند و همه حول محور امام حسین گردهم می آیند.
وی راه نجات مسلمانان را تمسک به اهل بیت دانست و تصریح کرد: مسیری که امام حسین انتخاب کرد باید ادامه یابد تا این فرهنگ درمیان آزادیخواهان جهان نهادینه شود.
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دیگر سخنران این همایش بود که تاکید کرد: حرکت امام حسین و زیارت اربعین می تواند مسلمانان را متحد کند .
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: حضور اقشار مردم با گرایش های مختلف در پیاده روی اربعین نشان می دهد افراد با وجود تفاوت هایی که دارند؛ می توانند اختلاف نداشته باشند امری که نیاز امروز جهان اسلام است.
وی با بیان اینکه امام حسین فقط به شیعیان و مسلمانان تعلق ندارد، افزود: افرادی که در راهپیمایی اربعین حضور می یابند در معرکه حق و باطل در مقابل باطل و طرف حق ایستاده اند.
در ادامه این همایش ، سید عادل موسوی معاون استاندار کربلا با اشاره به اقداماتی که از سال 2003 میلادی تاکنون برای برگزاری بهتر مراسم اربعین انجام شده است ، گفت: در این راستا از کشورهای دیگر بویژه جمهوری اسلامی ایران کمک گرفته ایم تا امکانات و تسهیلات برای زائران فراهم نماییم.
وی با بیان اینکه پیام های معنوی و فرهنگی زیارت اربعین نیز مورد توجه بوده است، افزود: از زبان رسانه می توان برای انتشار و انتقال پیام اربعین استفاده کرد.   
وی اضافه کرد: با همکاری مرکز تحقیقات عتبه حسینی ، همایشی با مشارکت 13 دانشگاه عراق برگزار و موضوعات مختلف اربعین بررسی شد و قرار است نتایج آن در قالب برنامه فرهنگی و رسانه ای راهپیمایی اربعین استفاده شود.
امام جمعه شهرهوسان آذربایجان نیز محور سخنان خود را آثار زیارت اربعین قرار داد.
علی علیف با اشاره به اینکه مردم جمهوری آذربایجان از زیارت اربعین بعنوان سفر عشق یاد می کنند ، افزود: زیارت اربعین حاوی پیام هایی است که باید به جهانیان منتقل شود.
وی افزود: در این مسیر باید حسینی ماندن و درس انسانیت و انسان دوستی را بیاموزیم و قدم به قدم برای ظهور حضرت حجت (عج) آماده شویم.
وی با اشاره به حضور اتباع کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین تاکید کرد: دراین سفر ملیت های مختلف در کنار هم قرار می گیرند و این فرصت فراهم می شود تا از مسایل و مشکلات هم با خبر شوند و دراین باره گفتگو کنند.
دکتر سید بلاسم عزیز شبیب الزاملی، رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا و سید کامل عبدالعظیم الیاسری رئیس عشیره یاسری دیگر سخنرانان عراقی همایش  بین المللی اربعین و مسایل جهان اسلام هم محبت امام حسین را عامل اصلی گردآمدن میلیون ها نفر در ایام اربعین در کربلا دانستند. 
دکتربلاسم گفت: اربعین یک فرصت بزرگ فرهنگی و تبلیغی است که می توان درجهت اهداف اسلام استفاده کرد وچهره امام حسین و حقیقت دین اسلام را به جهانیان معرفی نمود.
حجت الاسلام موسوی از افغانستان نیز با تاکید براینکه امام حسین ، آزادیخواهان جهان را جذب می کند، برگزاری اینگونه همایش ها را برای معرفی زیارت اربعین و همفکری پیروان نهضت حسینی بسیار مثبت ارزیابی کرد.
وی تاکید کرد: این همایش ها ما را بیشتر به هم نزدیک می کند و با اطلاع رسانی مناسب می توان توطئه فرقه هایی را که برخلاف سنت پیامبر، بدنبال تخریب چهره اسلام هستند، نقش برآب کرد.
وی افزود: مسیر اربعین فرصت دعوت به اسلام ناب و پیروی از راه امام حسین را فراهم می آورد و با برنامه ریزی فرهنگی می توان از این فرصت هرچه بیشتر بهره برد.
این همایش با سخنان آرگین کاراکوچ رئیس علویان مونیخ درباره ضرورت آشنایی جهانیان با زیارت اربعین ادامه یافت. 
وی افزود: اربعین با مرکزیت حسین؛ پروازی است که همه را در یک مسیر به حرکت در می آورد و عشق ، وفاداری ، برادری ، حقیقت و انسانیت را به ما می آموزد.
وی اضافه کرد: ما ممکن است در شکل عبادت تفاوت هایی داشته باشیم ولی این شکل نباید اتحاد را از ما بگیرد بلکه باید به اهل بیت بعنوان نقطه مشترک تکیه کنیم.
برپایه این گزارش، حسن قنبر پژوهشگر و خبرنگار بحرینی آخرین سخنران این همایش بود که پیرامون زیارت اربعین و وحدت اسلامی ، واقعیت ها و چالش ها سخن گفت. 
وی تاکید کرد: با توجه به چالش هایی که در حوزه تبلیغات روبرو هستیم باید شعار          " الحسین، یجمعنا " را درسطح بین المللی تبیین و با ارائه تصویری زیبا از اسلام  و اندیشه ناب اهل بیت ، با تکفیر و تکفیریان مقابله کنیم.
وی افزود: در مسیر راهپیمایی اربعین به کاروان هایی برخورد کردیم که اصلا مسلمان نیستند ولی در راهپیمایی اربعین شرکت و آزادگی را سرلوحه خود قرار داده اند.
گفتنی است همایش بین المللی اربعین و مسایل جهان اسلام، با حضور اندیشمندان و فرهیختگان کشورهای مختلف ازسوی کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در شهر کربلا برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران